عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین صنعتی کشور در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

وضعیت فاجعه بار صنعت در دولت

عباس محزون گفت: مدیریت ناکارآمد دولت مشکلات بخش صتایع و تولید را افزایش داده است لذا باید وضعیت صنعت را فاجعه بار تلقی کرد و هیچ یک از وعده های دولت در مورد صنایع برآورد نشده است.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۷۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

عباس محزون عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین صنعتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: صنعت در دولت یازدهم با شکست مواجه شده است و اجرای اقتصادی نیمه کاره رها شد پایبندی دولت یازدهم به قانون می‌تواند باعث بهبود هر چه سریع تر وضعیت بخش صنعت شود. اجرای دقیق قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار ضروری است.

وی افزود:‌ تصدی گری‌های دولت در اقتصاد افزایش یافته است صنعت از جایگاه خوبی برخوردار نیست و عدم شفافیت در برنامه های اقتصادی دولت به وفور دیده می‌شود واسطه گری ها و ورود کالاهی بی کیفیت خارجی وضعیت صنعت را به حد زیادی کاهش داده است.

محزون خاطر نشان کرد: دولت یازدهم از ابتدای کار تا امروز تحقق وعده های بی پایان اقتصادی اش را با دیپلماسی خارجی گره زد و این مساله هنوز هم با اجرایی شدن برجام ادامه دارد چرا که حتی لغو تحریم ها و توافق هسته ای نیز همچنان نتوانسته رکود اقتصادی را اندکی کم کند و به تولید و صنعت و کسب و کار رونق ببخشد.

وی بیان داشت:  وضعیت نابسامان معیشت مردم، همچنان تداوم دارد و دولت در جهت تحقق وعده‌های اقتصادی بر نیامده است.

عضو بسیج مهندسین صنعتی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر حتی با کاهش نرخ تورم نه تنها از فشار اقتصادی روی زندگی مردم کاسته نشده بلکه سفره ها روز به روز کوچکتر می شود. در واقع دولت یازدهم با پایین آوردن ارزش پول و کاهش قدرت خرید مردم و در نتیجه رکود بازار توانسته نرخ تورم را پایین بیاورد چرا که از نشانه های رونق اقتصادی ، رونق تولید و صنعت است که در حال حاضر وضعیت مساعدی ندارد.
 
محزون خاطر نشان کرد: بیماری تولید و صنعت کشور همچنان ادامه دار شده و وضعیت با ورشکستگی و تعطیلی کارخانه های تولید می رود بدتر و بدتر شود. این در حالی است که کاهش نرخ سود بانکی در سال 95 هرگز نتوانسته سرمایه های مردم را به سمت بخش تولید هدایت کند و به نظر می رسد دولت یازدهم با چالش جدی در این مسیر مواجه است .
 
وی در خاتمه افزود: مدیریت ناکارآمد دولت مشکلات بخش صتایع و تولید را به فزونی کشانده است و لذا باید وضعیت صنعت را فاجعه بار تلقی کرد و هیچ یک از وعده های دولت در مورد صنایع برآورد نشده است.
ارسال نظرات