قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

۴۵۰ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون کشف شده است

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۴۵۰ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: ۷۵ درصد این کشفیات در استانهای مرزی و حاشیه آن بوده است.
کد خبر: ۸۷۷۵۷۲۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار علی مؤیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره آمار کشفیات انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: آمار کشفیات از ابتدای سال تا پایان مهرماه نزدیک به 450 تن انواع مواد مخدر بوده است که 75 درصد  آنها نیز در استانهای مرزی و حاشیه‌ای به دست آمد. 

وی ادامه داد: سایر کشفیات انواع مواد مخدر در سطح کشور بوده است و با توجه به هدفگذاری انجام شده در شرق کشور شاهد افزایش کشفیات در این منطقه بوده‌ایم. 

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: امسال رشد 13 درصدی کشفیات را نسبت به مدت مشابه سالهای قبل شاهد بوده‌ایم و مواد مخدر تریاک نیز در صدر این کشفیات قرار دارد. 

مؤیدی با بیان اینکه در حوزه درمان نیز شاهد ارتقاء بودجه درمانی اعتیاد هستیم، گفت: بودجه درمان امسال از 33 میلیارد تومان به 66 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و قرار است این مبلغ به وزارت رفاه پرداخت شود. 

وی درباره این پرسش که آیا مرگ و میر افراد معتاد براثر مصرف سرب در تریاک افزایش داشته یا خیر، گفت: مرگ معتادان به سبب افزایش سرب را تایید نمی‌کنیم چرا که تریاک در ذات خود دارای سرب است و اینکه سرب دیگری به آن اضافه شده باشد مورد تایید نیست. 

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره جلسه اخیر مسئولان کشور با رهبر معظم انقلاب در زمینه آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: این روزها شاهد بسیج همگانی در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی بویژه اعتیاد هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مهم تاکید کردند. 

مؤیدی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر بعد از منویات رهبر معظم انقلاب آماده‌باش جدی برای کاهش آسیبهای اجتماعی و مقابله با اعتیاد مدنظر قرار داد و در همین راستا اقداذمات ویژه‌ای انجام گرفته است. 

وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر مسئولان با رهبر معظم انقلاب گزارش کاملی از فعالیتهای انجام گرفته ارائه شد و رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تقدیر از دستگاه‌ها بر عزم ملی برای مقابله با آسیبهای اجتماعی و اعتیاد تاکید کردند؛ ضمنا آنچه که به ایشان منعکس شد نسبت به سنوات گذشته رضایتبخش‌تر بود و امیدواریم تلاش‌ها روزبه ثمر به ثمر بنشیند. 

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر راهکارهایی همچون پیشگیری، درمان و مقابله رادنبال می‌کند، گفت: در این سه حوزه توفیقات بی‌نظیر را به دست آوردیم و برخورد بامعتادان متجاهر و درمان آنها از جمله مهمترین راهکارها بوده است.

ارسال نظرات