اظهارات آیت الله دین پرور به ثواب زیارت امام حسین(ع) در گفتگو با «بسیج»:

پیاده روی اربعین مانور بزرگ سیاسی الهی است

آیت الله دین پرور گفت: پیاده روی اربعین یا خود زیارت اربعین که مورد تأکید روایات قرار گرفته است در این معنا و مفهوم مصداق پیدا می کند که این پیاده روی نشان دهنده عشق و علاقه محبین امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۸۷۷۵۷۷۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

آیت الله سیدجمال دین پرور،استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به جایگاه ویژه زیارت قبر امام حسین(ع) و پیاده روی اربعین حسینی گفت: پیاده روی اربعین یا خود زیارت اربعین که مورد تأکید روایات قرار گرفته است در این معنا و مفهوم مصداق پیدا می کند که این پیاده روی نشان دهنده عشق و علاقه محبین امام حسین(ع) است.

وی افزود: لذا انسان عاشق منتظر وسیله و اسباب نمی ماند و پیاده و یا با پای برهنه هم که شده خود را به قبر و زیارت سالار و سید شهیدان عالم می رساند که نشان دهنده نهایت عشق و علاقه به امام حسین(ع) است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) مکتبی را تأسیس کردند که همیشه برای رهجویان و پیروان حق زنده و مسأله روز است از طرفی جنبه های معنوی ای که این زیارت دارد یک بیان مفصل می خواهد که روایات و احادیث مختلفی در این خصوص به ما رسیده است از جهت دیگر در برابر دنیا که علیه تشیع و اسلام تبلیغات می کنند، این راه پیمایی با این عظمت و در نهایت خلوص یک مانور بزرگ سیاسی الهی برای مکتب امام حسین(ع) است که دنیا با انگشت تحیر به آن نگاه می دهد.


ارسال نظرات