معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

همکاری بانک ها برای حمایت از واحدهای مشکل دار

رفع موانع تولید و رونق واحد های مشکل دار در اولویت برنامه های مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد است .
کد خبر: ۸۷۷۶۱۵۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در بیست و یکمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان ضرورت همکاری بانک ها برای حمایت بیشتر از واحدهای مشکل دار یا راکد گفت: کمی نقدینگی، مشکلات مدیرتی و اختلاف با بانک ها عمده مشکلات این واحد ها است.

مجید محنایی با اشاره به وضعیت کارخانه ی قند استان به عنوان اولین کارخانه تولیدی استان و ابراز نگرانی از تعطیلی 2ساله این کارخانه افزود:دلیل عدم استفاده این کارخانه از تسهیلات بانکی باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج به سرمایه گذار جدید واگذاز شده بر انجام مراحل نهایی واگذاری آن به این سرمایه گذار  تاکید کرد.

در این نشست حبیبی مدیر عامل کارخانه ی قند یاسوج هم با بیان اینکه بدهی این کارخانه به پرسنل تا سه ماه منتهی به امروز پرداخت شده گفت: پرداخت بقیه بدهی این کارخانه منوط به اجازه ی سرمایه گذار جدید است.

وی پیش بینی کرد مراحل واگذاری این کارخانه ظرف دوهفته ی آینده انجام شود.

حبیبی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل در نشریات بجز سه ماه گذشته واقعیت ندارد گفت: این کارخانه حقوق و مزایای ماه های مرداد، شهریور و مهر را به کارکنان بدهکار است .

در این نشست مظاهری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این کارخانه در دو سال گذشته هیچ گونه تولیدی نداشته گفت: این در حالی است که به 40نفر از کارگران اخراج شده کارخانه ی قند بیمه ی بیکاری پرداخت می شود .

 وی خواستار تسریع در تعیین تکلیف این واحد تولیدی شد.

لهراسب باقری سرمایه گذاری که در مزایده ی خرداد ماه امسال مالک قدیمی ترین کارخانه استان شده از آمادگی کامل خود برای تحویل گرفتن این کارخانه خبر داد.

وی با اشاره به معوقات و بدهی به کارگران گفت: پرداخت حقوق به واحدی که تولید ندارد منطقی نیست.

باقری افزود: حدود 20کارگر روزانه با دو ساعت حضور در محوطه ی کارخانه توقع دریافت حقوق دارند که توجیه ندارد.

وی گفت: همین افراد در سطح شهر با ایجاد جو روانی در پی آسیب رساندن به اعتبار این واحد تولیدی هستند.
البته مصوب شدتشریفات واگذاری این کارخانه ی به مالک جدید ظرف 15 روز آینده انجام و در غیر این صورت نتیجه به گارگروه گزارش شود .

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان هم با اشاره به سوابق کار مزایده و نحوه مالکیت آقای باقری گفت:مراحل نهایی برای واگذاری این کارخانه می بایست در شهریور ماه انجام می گرفت که هنوز هم محقق نشده است.

دیودیده در حاشیه ی این نشست با بیان اینکه براساس برنامه ی زمانبندی شده مشکلات 200 واحد امسال بررسی می شوند افزود:در صورت مرتفع شدن نیازهای این واحد ها هزار فرصت شغلی احیاء می شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 700واحدتولیدی در استان پروانه ی بهره برداری دارند گفت: از مجموع واحد های مشکل دار 160واحد به200میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارند .

وی بابیان اینکه فرصت ثبت نام واحدهای راکد یا مشکل دار برای ورود به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رو به اتمام است ازاین واحد ها برای ورود به سامانه ی بهین یاب و طرح مشکلات شان دعوت کرد.

در این نشست همچنین درباره برخی مشکلات زیر ساختی از جمله قطع شبکه های مخابراتی دربرخی شهرک های صنعتی، مشکلات کارگری و چگونگی تولید شن و ماسه گفتگو شد.
ارسال نظرات