استاندار سیستان و بلوچستان:

موکب امام خمینی (ره) در میرجاوه از زائران پاکستانی اربعین حسینی به گرمی پذیرایی می کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امکانات رفاهی مطلوب ایجاد شده در پایانه مرزی و موکب و زائرسرای امام خمینی(ره) میرجاوه دروازه ورودی شایسته و گرمی برای پذیرایی از زائران پاکستانی اربعین حسینی شده است
کد خبر: ۸۷۷۶۱۶۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی روز جمعه در بازدید از موکب و زائرسرای امام خمینی (ره) میرجاوه در آستانه ورود زائران پاکستانی برای شرکت در مراسم راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی گفت: 100 تا 110 درصد زیرساخت ها و امکانات پایانه مرزی میرجاوه با هدف نگاه ارزشی به زائران تا سال آینده افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: میزبانی زائران اباعبدالله الحسین (ع) سعادت و افتخاری بزرگ برای مردم و خدمتگزاران سیستان و بلوچستان است به همین سبب دروازه ورودی مشتاقان و ارادتمندان ائمه اطهار (ع) برای عزیمت به سمت عتبات عالیات در نقطه صفر مرزی این استان آماده پذیرایی از این عزیز شده است.
وی تصریح کرد: بسیار ارزشمند است که توانسته ایم حال و هوای زائران و حضور در مسیر راهپیمایی زوار و عاشقان را لحظاتی برای خودمان خلق کنیم.
هاشمی گفت: پایانه مرزی میرجاوه صرفا یک سایت اقتصادی نیست بلکه مجموعه ای ارزشی است که زائر از هزاران کیلومتر با نیت ارزشمند زیارت عتبات عالیات این مسیر را انتخاب می کند.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در نشست بررسی مشکلات زائران در محل پایانه مرزی میرجاوه ضمن تاکید بر ارائه خدمات بیشتر به زائران حسینی کشور پاکستان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نسبت به ایجاد یک شعبه برای ارائه خدمات تفریحی و سرگرمی به کودکان و نوجوانان زائر اقدام کند.
وی اظهار داشت: پایانه مسافربری در مرز شلمچه برای تسهیل در برگشت زائران پاکستانی که از سیستان و بلوچستان به عتبات می روند، ایجاد شود.
وی بر مشارکت خیران و مردم در تامین و تجهیز زیرساخت های زائرسراها در ورودی مرز میرجاوه تاکید کرد.
هاشمی گفت: علاوه بر اکیپ های بهداشتی موجود چند اکیپ دیگر هم به جهت رعایت مسائل بهداشتی در زائر سرا مستقر شود.
وی برتامین رفاه کاروانهای زائران تا خروجی مرز شلمچه و همچنین در برگشت تاکید کرد.
ارسال نظرات