فرزند اولین شهید معلم مازندران:

اجرای طرح «بچه های کتاب» در معابر مرکز مازندران

آرزو ولی پور از اجرای طرح بچه های کتاب برای نخستین بار در سطح معابر پر تردد شهری مرکز مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۶۲۵۱
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های مازندران، آرزو ولی‌پور اظهار کرد: طرح «بچه‌های کتاب» برای نخستین‌بار در کشور در برخی از خیابان‌ها و پیاده‌روهای پر تردد شهر ساری اجرا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: «بچه‌های کار» با شعار «با کتاب ثروتمندیم» عنوان «بچه‌های کتاب» را برگزیدند.

فرزند اولین شهید معلم مازندران تصریح کرد: در این طرح تعدادی از کودکان کار که به دلیل ضعف مالی خانواده خود، به کارهای مختلف روی آورده بودند، با ساماندهی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران و در اختیار گذاردن تعدادی کتاب، اقدام به فروش و اهدای کتاب در خیابان‌های پر تردد ساری کردند که با استقبال مردم نیز همراه شد.

آرزو ولی‌پور ادامه داد: کودکانی که تا دیروز با چرخ‌های زمخت جمع‌آوری ضایعات در شهر به دنبال نان بودند، امروز با دستانی پر از کتاب و با چشمانی پر از شوق بین مردم کتاب توزیع می‌کنند.

وی بیان کرد: آنها بانگ بر آوردند که فقر، جیب خالی نیست، بلکه فقر مغزهای تهی از مطالعه و اندیشیدن بوده و از این رو دیگر نامشان بچه‌های کتاب است.

ولی‌پور عنوان کرد: لبخند رضایت در چهره این کودکان که سفیران روشنی شدند و استقبال بسیار خوب مردم شهر بشارتی است وصف‌ناپذیر که بیاییم کودکان تشنه مطالعه را سیراب کنیم و امروزشان را با مطالعه مفید دریابیم تا فردایشان ساخته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار