سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان :

تجلیل از 17 کتابدار نمونه لرستان/شرکت 2 هزار نفر درجشنواره کتابخوانی رضوی لرستان

آیین تجلیل از17 کتابدار نمونه استان لرستان در هفته کتاب ، کتابخوانی و کتابدار در خرم آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۶۳۹۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان در  آیین تجلیل از مقام کتابداران نمونه استان لرستان در خرم آبادگفت: کتابداران خط مقدم جبهه کتاب و توسعه و ترویج کتابخوانی در جامعه محسوب می شوند. 
رضا مختار پور افزود: امسال از سوی نهاد کتابخانه های کشور به عنوان سال کتابخوانی نام نهاده شده و برنامه های تمامی کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان نیز در راستای تحقق همین هدف طراحی شده است.
وی اظهار کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان طی سال جاری در راستای تحقق هدف خواندن و ترویج کتابخوانی ، نشست های کتابخوانی را بطور گسترده برگزار کرده تا بتوان بصورت عملی افراد با خواندن و مطالعه آشنا شوند.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: در سال جاری ٢ تفاهم نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش لرستان به منظور ارائه سازوکارهای برنامه های مطالعاتی و تسهیل کتابخوانی در استان بسته شده است.
وی یادآور شد: علاوه بر این از ابتدای امسال تاکنون ٦ مسابقه کتابخوانی به صورت چاپی و الکترونیکی در استان برگزار شده است که فایل این مسابقات در اختیار تمامی ادارات قرار گرفت تا بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.
مختار پور اضافه کرد: به منظور تشویق و ترغیب بیشتر به کتابخوانی از ابتدای امسال طرح کتابخوان برتر در استان بصورت هر سه ماه یکبار برگزار شد که در آن کتابخانه های برتر فرهنگی استان معرفی می شوند.
مختار پور با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت الکترونیکی گفت: بیش از ٢ هزار نفر دراین جشنواره شرکت کردند که این حجم زیاد از شرکت کنندگان در تحقق ترویج و تحقق فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر است.
در آیین از ١٧ کتابدار برتر استان تقدیر شد.

ارسال نظرات