امام جمعه پارس آباد تا کید کرد:

فرمانداري پارس آباد بايد به فرمانداري ويژه تبديل شود/ عدم توجه دولت به شهرستان جای تعجب دارد

امام جمعه پارس آباد از عدم بي توجهي دولت به مساله گردشگری و تعلل در تبديل فرمانداري اين شهرستان به فرمانداري ويژه انتقاد كرد.
کد خبر: ۸۷۷۶۵۹۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، حجت الاسلام سيد سعيد رشادي در خطبه‌های نماز جمعه پارس آباد ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به انتخابات آمریکا اظهار کرد: دو حزب دموكرات و جمهوريخواه كه نظام آمريكا همواره در اختيار اين دو حزب مي باشد با رسوایی‌هایی که نامزدهاي آنها در مناظره مطرح کردند، حیثیت کشور خود را از بین بردند.

وي افزود: این انتخابات در حالي برگزار شد كه در مناظره، هر دو كانديدا بر يك نقطه مشترك تاكيد داشتند خصوصا در مناظره ترامپ كه به نوعي برگه برنده او در انتخابات شد و آن اين بود كه حرمت و احترام آمریکا در دنیا فروکش کرده و رو به افول است و در عرصه بين المللي قدرتي ندارد.

امام جمعه پارس آباد با بيان اينكه فضاي داخلي آمریکا را بي ثباتي و بیکاری فرا گرفته و مردم اين كشور روز به روز فقیرتر مي شوند، گفت: تا زماني كه آمريكا، سياست تجاوز، قشون كشي، حمايت از حكام منفور را ادامه دهد در دنيا روز به روز تنزل كرده و بر مشكلات داخلي اين كشور افزوده مي شود.

رشادي ادامه داد: اكنون، زمان زورگويي و عربده كشي آمريكا گذشته است كه بخواهد كشوري را با تهديد تابع خود كند بلكه مردم دنيا بيدار هستند و با چشماني باز از كشوري كه طرفدار حق هستند به پا خاسته و طرفداري از آن مي كنند و امروز اگر در عراق، سوريه، يمن، لبنان، افغانستان و حتي عربستان، مردم سر تعظيم بر حكومت هاي فاسد خم نمي كنند برگرفته از نظام جمهوري اسلامي ايران است.

وي با بيان اينكه كشور آمريكا توسط سرمایه‌داران و صهیونیستها اداره‌ مي شود، افزود: هدف اين عده قدرتمند نشان دادن و به مستعمره درآوردن كشورهاي جهان به سركردگي آمريكا است.

خطيب نمازجمعه پارس آباد گفت: در حالي كه آمريكا 80 درصد پايگاه نظامي در كشورهاي جهان دارد، پول‌های اين كشور به جاي اينكه صرف بهبود اوضاع مردم شود، خرج پایگاه‌های نظامی و جنگ‌افروزی در دنیا می‌شود.

رشادي به سالروز ارتحال ملکوتى علامه طباطبایى و هفته و روز کتاب و کتابخوانى اشاره و با بیان اینکه کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی و نیازهای ضروری جامعه تبدیل شود، گفت: امروزه در خانواده ها كمترين چيزي كه به آن اهميت داده مي شود كتاب است.

وي با اعلام اينكه فرهنگ كتابخواني بايد در دانشگاهها، مدارس و جوامع احيا شود بر الگوگيري جوانان از فرهنگ كتاب و كتابخواني تاكيد كرد.

امام جمعه پارس آباد، فرا رسیدن سالروز آزادسازی سوسنگرد را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: اين عمليات از افتخارات مهم هفته دفاع مقدس است.

رشادي در بخش دیگری از سخنان خود به بعد مسافت طولاني با مركز استان و نبود امكانات جاده اي و استاندارد در پارس آباد و عدم توجه دولت به اين شهرستان را متذكر شد و خواستار تبديل فرمانداري پارس آباد به فرمانداري ويژه شد.

وي با بيان اين شهرستان پارس آباد بايد به منطقه گردشگري تبديل شود، از بلاتكليفي در تعريض جاده ورودي اين شهرستان انتقاد كرد و از نماينده مردم اين شهرستان در مجلس و مسؤولان استان درخواست كرد در كنار رسيدگي به پروژه‌هايي همچون بیمارستان 160 تختخوابی پارس‌آباد، پيگير تبديل فرمانداري اين شهرستان به فرمانداري ويژه و تعريض جاده مواصلاتي که مطالبه اصلي مردم و نیاز منطقه است، تلاش كنند.

رشادي در ادامه از اوضاع نابسامان قبرستان وادی‌الرحمه پارس‌آباد گلایه کرد و خواستار رسيدگي شهردار و اعضای شورای شهر به اين مساله شد.

امام جمعه پارس آباد همچنين به اعزام کاروان پیاده روی اربعین به کربلای معلی اشاره و این حضور عظيم مردم را نشان دهنده عظمت زیارت امام حسین (ع) دانست.

ارسال نظرات