امام جمعه مشگین‌شهر:

رسانه‌ها مهمترین ابزار نشر معارف و ارزش‌های اسلامی هستند

کد خبر: ۸۷۷۶۶۱۴
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 21 آبان ماه با اشاره به سالروز حمایت از بیماران کلیوی گفت: در حال حاضر در شهرستان مشگین‌شهر 99 نفر از بیماری کلیوی رنج می‌برند که برخی از آنان نیاز به پیوند کلیه دارند و برخی دیگر نارسایی کلیوی و یا نیاز به دیالیز دارند.

وی افزود: برای حمایت از این بیماران انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سطح شهرستان ایجاد شده که نیاز به همت و یاری خیرین می‌باشد.

وی تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر بعد از استان اردبیل و پارس آباد سومین شهرستانی است که بیشترین بیمار را در این راستا دارد.

امام جمعه مشگین‌شهر در بخشی از سخنان خود با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی گفت: متاسفانه اکثریت جامعه از لذت کتاب و کتابخوانی بی بهره هستند و این امر پرخصارت‌ترین و بدترین تنبلی و آفت جامعه است.

وی افزود: کتابخوانی فریضه‌ای است که باید برای آن برنامه ریزی شود لذا دستگاه‌های فرهنگی باید در ترویج کتاب‌خوانی و مطالعه همت کنند و از شعارهای زاید پرهز کنند و آموزش و پرورش نیز باید در مدارس این فریضه را بیش از پیش ترویج دهد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در این شهرستان کتابخانه مرکز وجود ندارد و مسئولان شهرستان هر باره وعده‌های بی سر ته داده‌اند اما هنوز این وعده‌ها عملی نشده است لذا دیگر امیدی به برخی از مسئولان نیست بنابراین از خیرین درخواست می‌شود در این راستا نیز وارد عمل شوند.

حجت الاسلام با وقار با اشاره به برگزاری 22 نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در کشور گفت: رسانه‌ها یکی از مهمترین ابزارهای نشر معارف و ارزش‌های اسلامی است لذا رسانه‌های ارزشی و انقلابی دارای معیارهایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اولین معیار رسانه ارزشی و انقلابی این است که بر ارزش‌های اسلامی شناخت صحیح داشته و عزم جدی برای دفاع از این ارزش‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: تجهیز به توانمندی‌های حرفه‌ای از دیگر معیارهای رسانه‌انقلابی است تا در مقابل هجمه‌های فرهنگی به صورت منطقی و عقلانی دفاع کند.

امام جمعه مشگین‌شهر تاکید کرد: رسانه در عصر حاضر خط مقدم جبهه فرهنگی است تا به صورت هوشمندانه رصد، منصفانه نقد و حکیمانه حمایت کند تا بتواند نقش خود را به عنوان رسانه ارزشی و انقلابی به نحو احسن ایفا کند.

وی افزود: مهترین ویژگی رسانه سرعت و دقت در بیان وقایع جامعه و در چهارچوب اخلاق اسلامی است و از گناه رسانه‌ای که همان دروغ، تهمت و نشر اکاذیب است دور شوند.

حجت الاسلام باوقار با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که منجر به پرده برداری از یک افتضاح شد گفت: بعد از ماه‌ها چالش و افشاگری انتخابات ریاست جمهوری امریکا برگزار شد.

وی افزود: مردم امریکا از حضور هر دو کاندیدای ریاست جمهوری نارضایتی داشتند لذا این انتخابات بین بد و بدتر برگزار شده و 80 درصد مردم امریکا از این انتخابات انتظاری ندارند.

وی ادامه داد: آمریکا با برگزاری انتخابات بین دو حزب دکوکراسی را به نمایش گذاشت و مردم نیز هیچ نقش مستقیمی در انتخاب انان ندارند.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به مسائلی که در مناظره کاندیداهای امریکا مطرح شد گفت: در این انتخابات سلامت انتخابات با مسئله تقلب زیر سوال رفت و اعلام شد که آمریکا 20 میلیون تریلیون دلار بدهی دارد و در بحث زیر ساختی فرسوده و نابود است و سیاستمداران آمریکاا یک مشت احمق هستند و آمریکا یعنی خشونت در داخل و جنگ در خارج و ... که در اظهارات طرفین مطرح شده است و جان کری وزیر امور خارجه امریکا نیز از این اظهارات کاندیداها اظهار شرم کرد این درحالی است که آمریکا را مد تمدن معرفی می‌کردند در حالی که در شرایط بحرانی به سر می‌برد.

وی در پایان گفت: ایران در اوج عزت و اقتدار به سر می‌برد و انتخابات امریکا هیچ نقش و تاثیری بر جمهوری اسلامی ایران ندارد چرا که آمریکا براساس یک سیستم اداره می‌شود و هیچ رئیس جمهوری نمی‌تواند در مقابل این سیستم مقاومت کند.


ارسال نظرات