دبیر اجرایی همايش هزاره حضور ناصر خسرو در طارم:

برگزاری همايش هزاره حضور ناصر خسرو در طارم

همايش هزاره حضور ناصر خسرو در طارم با هدف و نگاهي به طارم در عصر ناصر خسرو برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۷۷۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر اجرایی همايش هزاره حضور ناصر خسرو در طارم گفت: سال جاري هزارمين سال آغاز سفر تاريخي ناصر خسرو از مرو تا مكه است به همين مناسبت درهرمقصد وي دراین سفرتاریخی،یک همایش به مناسبت هزاره حضور این حکیم والامقام درآن شهر برگزار مي شود كه شهرستان طارم يكي از اين مقاصد است.

منيژه قاسمي افزود: 27 ام آبانماه زمان برگزاري همايش هزاره حضور ناصر خسرو در طارم، به ميزباني شهر آب بر است.

وي اظهار داشت: هدف از اين همايش شناساندن طارم، باستان شناسي و نگاهي به طارم در عصر ناصر خسرو و ورود به عصر ناصر خسرو است.

دبير اجرايي همايش هزاره حضور ناصر خسرو در طارم در خصوص موضوعات اين همايش تصریح کرد: در اين همايش موضوعاتي چون سفر و سفرنامه ناصرخسرو، عصر ناصر خسرو، طارم در عصر ناصر خسرو، باستان شناسي طارم مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي در خصوص برنامه هاي اجرايي اين همايش اظهارداشت: برگزاري نمايشگاه خوشنويسي اشعار ناصر خسرو با همكاري انجمن خوشنويسان طارم ، نمايشگاه صنايع دستي، مسابقه سفرنامه نويسي براي دانشجويان، اساتيد و دبيران تاريخ و ادبيات طارم و ديدار از اماكن تاريخي از جمله برنامه هاي جانبي همايش هزار حضور ناصرخسرو در طارم است.

قاسمي گفت: اين همايش به پيشنهاد سراي ايران شناسي با همكاري پژوهشكده اسناد، انجمن ايراني تاريخ، دانشگاه پيام نور طارم، فرمانداري، اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري زنجان برگزار مي گردد.

گفتني است "ناصرخسرو در زمره پنج شخصیت برتر تاریخ ایران است و اين حكيم والا مقام قدیمی ترین فردی است که گردشگری هدفمند را در ایران ثبت و ضبط کرده است چرا که ناصر خسرو برخلاف ابن بطوطه که پس از سفر تنها به یادآوری برخی خاطرات مبهم از ایرانگردی می پرداختند، تمام جزئیات سفرش را به صورت روز به روز و لحظه به لحظه ثبت و ضبط کرده است."

ارسال نظرات