مدیرکل پست استان زنجان:

جمع‌آوری 55 درصد از اطلاعات مکانی به همراه آدرس فیزیکی در زنجان

در شهر زنجان تا‌کنون 55 درصد از اطلاعات مکانی به همراه آدرس فیزیکی به‌صورت میدانی جمع‌آوری شده است و متاسفانه این آمار در بخش روستایی 30 در‌صد بوده است.
کد خبر: ۸۷۷۶۹۷۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل پست استان زنجان گفت: برای اجرای طرح ملی جی‌نف شرکت پست هم به صورت میدانی و هم از طریق دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدام به جمع‌آوری اطلاعات نموده است.

مهدی فخر‌بین‌سبحانی افزو‌د: تا 15 بهمن ماه امسال جمع‌آوری اطلاعات اماکن به صورت میدانی با اعتبار گفته شده به پایان خواهد رسید و همچنین در بحث جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از دستگاه‌های خدمات رسان که اعتبار چندانی نیز نیاز ندارد تا‌کنون بخشی از اطلاعات از شرکت آب و درصدی نیز از شرکت گاز گرفته شده است و فعلا در حال انجام مذاکرات مقدماتی برای همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان در پیشرفت اجرای طرح ملی جی‌نف هستیم.

وی اظهار داشت: در شهر زنجان تا‌کنون 55 درصد از اطلاعات مکانی به همراه آدرس فیزیکی به‌صورت میدانی جمع‌آوری شده است و متاسفانه این آمار در بخش روستایی 30 در‌صد بوده است که علت اصلی پایین بودن پیشرفت در مناطق روستایی عدم دسترسی به نقشه‌های روستایی است که شرکت پست استان برای حل این مشکل و سرعت بخشیدن به جمع‌آوری اطلاعات خصوصا در بخش روستایی تفاهم‌نامه‌ای را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته است.

سبحانی در خصوص زمان به اتمام رسیدن پروژه ملی جی‌نف و ارائه یک پایگاه اطلاعاتی جامع و راهنمای رسمی و موثق از آدرس‌ها و کد پستی مناطق در کشور، خاطر‌نشان کرد: در ابتدا مقرر بود پرونده طرح نشانی استاندارد مکانی ملی(GNAF) تا پایان سال 95 بسته شود و حتی اطلاعات و آدرس اماکن به صورت دقیق در اختیاران ماموران سرشماری نیز قرار گیرد اما به دلیل به وجود برخی از مشکلات این پروژه تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و در پایان سال 96 پرونده GNAFبسته خواهد شد.

مدیرکل پست استان زنجان تصریح کرد: اعتبار لازم برای به‌هنگام‌سازی اطلاعات کد پستی استان زنجان برای امسال یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال است.

ارسال نظرات