رئیس اداره حج و زیارت استان یزد:

افزایش 11 درصدی صدور روادید اربعین در یزد نسبت به سال گذشته/هزینه‌های سفر اربعین افزایش نداشته است

رئیس اداره حج و زیارت استان یزد از افزایش 11 درصدی صدور روادید اربعین نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۷۱۴۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ رئیس اداره حج و زیارت استان یزد؛ از افزایش 11 درصدی صدور روادید نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: مجموع تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح و صدور روادید در سال قبل 21هزارو دویست نفر بود که در سال جاری تاکنون 23هزار و پانصد روادید صادر شده و نسبت به سال گذشته 2300نفر افزایش داشته است.

علی اصغر شریفی افزود: البته تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه تا امروز27هزار و دویست نفراست که تا روادید آن ها ظرف چند روز آینده صادر خواهد شد.

شریفی درخصوص علت افزایش هزینه های سفر اربعین امسال هم گفت: درحقیقت امسال نیز افزایش قیمتی وجود نداشته چرا که هزینه صدور روادید در سال قبل 40 دلار بوده و امسال نیز افزایش قیمتی نداشته و آن چه که تفاوت قیمت نسبت به سال گذشته ایجاد کرده بحث بیمه زائران و تمرکز هزینه هاست چرا که در سال های گذشته افراد هزینه ها را خرد خرد انجام می دادند وبیمه افراد نیز اختیاری بوده است.

رئیس اداره حج و زیارت استان با اشاره به این مطلب که هزینه بیمه زائرین با توافق ستاد اربعین و وزارت کشور با شرکت بیمه گر صورت گرفته اظهار داشت:بر اساس توافق صورت گرفته از هر زائر مبلغ 24هزار و هشتصد تومان در یافت می شود که 6هزار تومان آن هزینه درمان زوار محسوب می شود.

وی ادامه داد: البته مبلغ 10هزار تومان نیز توسط کارگزاری ها برای ثبت نام و پیگیری های صدور روادید از زائران دریافت می شود.

شریفی درپاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات پیش آمده در بحث صدور روادید،آیایزد در سال آینده از نقاط صادر کننده روادید خواهد بود گفت: تصمیم گیری در این زمینه به عهده وزارت کشور ایران و عراق است اما اداره حج وزیارت استان همه تلاش خود را برای انتخاب یزد در بحث صدور روادید خواهد کرد.

یزدامروز
ارسال نظرات