خبرهای داغ:
در قالب تسهیلات؛

برای اجرای طرح های اشتغال 174میلیارد ریال پرداخت شده است

یک هزار و 589 طرح اشتغال با اعتباری افزون بر 174 میلیارد ریال در هفت ماهه سال جاری توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی اجرا شده است.
کد خبر: ۸۷۷۷۲۴۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی مددجویان از طریق اجرای طرح های اشتغال،آموزش های فنی و حرفه ای و ایجاد فرصتهای شغلی با استفاده از تسهیلات اشتغال است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد،حسین دشتی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اعلام اینکه یک هزار و 589 طرح اشتغال با اعتباری افزون بر 174 میلیارد ریال در هفت ماهه امسال اجرا شده است، گفت: از این تعداد 398 طرح از محل اعتبارات امدادی، یک هزار و 183 طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها و هشت طرح نیز به صورت تلفیقی بوده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، حسین دشتی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های اشتغال 37 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی هزینه شده است، افزود: در هفت ماهه اول امسال 132 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغال پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: طرح های اشتغال اجرا شده شامل 137 طرح کارانگیزی، 594 طرح توان افزایی، 858 طرح خودکفائی و 138 طرح تبدیلی بوده است.

دشتی در ادامه خاطرنشان کرد: از مجموع طرح های اجرا شده 60 طرح در بخش کشاورزی، 510 طرح در دامپروری، 527 طرح در صنایع دستی و 492 طرح نیز در بخش خدمات هستند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی تاکید کرد: در هفت ماهه سال گذشته دو هزار و 67 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 231 میلیارد ریال اجرا شده بود.

وی با بیان اینکه اکنون نزدیک به 28 هزار طرح جاری، تحت نظارت کمیته امداد استان است، تاکید کرد: طی هفت ماهه امسال برای 216 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کاریابی شده که از این تعداد 140 نفر زن و بقیه مرد هستند.

وی رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق ایجاد فرصت های شغلی با استفاده از تسهیلات اشتغال عنوان کرد و گفت: يكي از اهداف مهم این نهاد ايجاد اشتغال پايدار و هدايت مددجويان به سمت توانمند سازي است.

دشتی از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به بیش از هفت هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی خبر داد و تصریح کرد: توانمند سازی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد به شکوفایی استعدادها و نشاط هر چه بیشتر این قشر می انجامد.

وی از پرداخت یک هزار و 78 فقره وام خود اشتغالی به مددجویان تحت حمایت خبر داد و خاطرنشان کرد: برای پرداخت این تعداد وام مبلغ 148 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای،حرفه‌آموزی فرزندان،کاریابی و اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح های اشتغال با هدف توانمندسازی مددجویان انجام می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها