رئیس هیات مدیره شرکت بیمه معلم:

اختلاس ۸۰۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان تاثیر منفی بر "بیمه معلم" نداشت

داجمر، خبر داد که شرکت کشتیرانی به عنوان یکی از سهامداران بیمه معلم ۲ گزینه را برای جایگزینی نوتاش و قاضوی، اعضای کنونی بیمه معلم معرفی کرده که یکی از آنها فردی به نام "بنایی" است.
کد خبر: ۸۷۷۷۲۵۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  رئیس هیات مدیره شرکت بیمه معلم در گفتگو با «نسیم آنلاین»، تاکید کرد که ماجرای اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان هیچ تاثیر منفی بر روند فعالیت های این شرکت نگذارده  است.

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای ارتقای معیشتی و رفاه فرهنگیان و با نیت افزایش قدرت مالی دوران بازنشستگی آنها و با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال  ١٣٧٤ تاسیس  شده است.

شهاب‌الدین غندالی،مدیر عامل سابق این صندوق، چهارشنبه، 28 مهر، پس از احضار توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای پولی بانکی (ناحیه ۳۶) پس از تفهیم اتهام در خصوص پرونده اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

شرکت بیمه معلم با عنوان اولیه "شرکت بیمه صادرات و سرمایه گذاری” در سال ۱۳۷۳ و با مشارکت نظام بانکی و  تأسیس شد که درتیرماه سال ۱۳۸۶، پس از واگذاری بخش عمده سهام شرکت وتصمیم سهامداران جدید، نام شرکت به « بیمه معلم » تغییر یافته است.

درحال حاضر، شرکت هایی چون بانک سرمایه،شرکت ساختمانی معلم و سرمایه  گذاری فرهنگیان در زمره  سهامداران آن بوده که  جملگی  از شرکت های  تحت پوشش  صندوق ذخیره فرهنگیان به شمار می روند.

محمد حسین داجمر در گفتگو با «نودِ اقتصادی» اذعان داشت: چناچه تیم تحقیق و تفحص پس از حضور در صندوق ذخیره فرهنگیان، علاقمند به تحقیق و تفحص از بیمه معلم هم باشند، مشکلی وجود ندارد.

به گفته وی، صندوق ذخیره فرهنگیان این اواخر هیچ فشاری برای  جذب پرتفوی به شرکت بیمه معلم وارد نساخته  هر چند که استفاده از وجوهات بانک سرمایه توسط این شرکت هم در راستای  ارزش افزوده بوده وگرفتاری برای بیمه معلم نخواهد داشت.

رئیس هیات مدیره  شرکت بیمه معلم،خبر داد که سهام این شرکت بزودی در تالار بورس عرضه خواهد شد و تاخیر در اجرایی شدن این امر در ماه های گذشته  را ناشی از بروز مشکل در ثبت سرمایه این شرکت در اداره  ثبت شرکت ها دانست و در توضیح علت دوم هم  گفت که تاخیر در تکمیل سرمایه شرکت بیمه معلم، از ناحیه سهامدارانی چون شرکت ساختمانی معلم و شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران سبب شد تا  تکمیل سرمایه این شرکت زمان  زیادی را صرف کند.

داجمر، گفت که سرمایه شرکت بیمه معلم، اکنون به 150 میلیارد تومان رسیده و قرار است تا پایان سال به  عدد 200 میلیارد تومان برسد.

وی،درباره عدم عقد قرارداد شرکت بیمه معلم با وزارتخانه آموزش و پرورش پیرامون بیمه تکمیل درمان فرهنگیان هم گفت که شرکت بیمه آتیه سازان حافظ یک شرکت بیمه ای غیربازرگانی بوده در حالیکه بیمه معلم بابت تعرفه و پرداخت سهم اتکایی به بیمه مرکزی باید در چارچوب قانون حرکت کند و ادامه داد که  بیمه معلم نمی توانست انتظارات وزارتخانه آموزش و پرورش دراین خصوص را برآورده سازد،چون بیمه نامه تکمیل درمان فرهنگیان برای شرکت های بیمه ای تجاری زیان ده بوده و مقرون به صرفه نبود.

داجمر، خبرداد که  شرکت کشتیرانی به عنوان یکی از سهامداران بیمه معلم 2 گزینه را برای جایگزینی نوتاش و قاضوی، اعضای کنونی بیمه معلم معرفی کرده که مراحل قانونی آن در حال سپری شدن است که یکی ازآنها فردی به نام "بنایی" است. رئیس هیات مدیره شرکت بیمه معلم گفت که نام فرد دوم را به خاطر ندارد.

ارسال نظرات