مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

شهرکرد جزء 10 شهر پایتخت کتاب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته شهرکرد به عنوان یکی از 10 شهر پایتخت کتاب معرفی و نشان یونسکو در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی را دریافت کرد.
کد خبر: ۸۷۷۷۳۱۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران اظهار کرد: سال گذشته شهرکرد به عنوان یکی از 10 شهر پایتخت کتاب معرفی و نشان یونسکو در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی را دریافت کرد و پیش بینی می شود امسال نیز شهرکرد به عنوان شهر پایتخت کتاب معرفی شود.

وی به برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی، نگارش و چاپ کتاب، برپایی نمایشگاه های کتاب با حضور ناشران کشوری، اختصاص یارانه کتاب به کتاب فروشی ها، برپایی نمایشگاه قرآن و رسانه های دیجیتال به عنوان برنامه های مهم در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان اشاره کرد وگفت: به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار 25درصد یارانه کتاب با عنوان یارانه پاییزه به کتاب فروشی های استان اختصاص داده می شود.

همزمان با هفته کتاب، کتابدار و کتابخوانی از ناشران برتر، کتابداران و کتابخوانان برتر و اصحاب رسانه برتر در حوزه تریج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان چهارمحال وبختیاری تقدیر شد.

گفتنی است در این آیین از کتاب شعر بختیاری با عنوان "چوپی آواز" نوشته مرید محمدی رونمایی شد.

این کتاب از انتشارات مرید و در سال 1395به چاپ رسیده است در این کتاب سرودهای نویسنده به گویش محلی و زبان فارسی نگاشته شده است.

ارسال نظرات