بزرگ‌ترین تجمع هیأت‌های عزاداری دانش‌آموزی در هرمزگان برگزار می‌شود

معاون پرورشی بزرگ‌ترین ناحیه آموزشی کشور گفت: تجمع 1200 نفره دانش‌آموزان عزادار حسینی در روز اربعین در بندرعباس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۷۳۸۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، معاون پرورشی و فرهنگی ناحیه یک شهرستان بندرعباس عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگ‌ترین تجمع هیأت‌های عزاداری دانش‌آموزی استان هرمزگان با حضور 1200 نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به مناسبت اربعین حسینی در بندرعباس برگزار خواهد شد.

وی گفت: این مراسم روز سه شنبه 25 آبان‌ماه از ساعت 8 صبح در آستانه مکرم سید مظفر شهر بندرعباس برگزار می‌شود و حضور دانش‌آموزان در این مراسم جلوه‌گر درک پیام عاشورا از سوی نسل نوجوان و جوان کشورمان است که بصیرت حسینی را سرلوحه رفتار  عمل خود در جامعه قرار دهند.

عباس قاسمی ادامه داد: تربیت حسینی را باید از سنین نوجوانی به دانش‌آموزان آموزش داد و بدون شک حضور دانش‌آموزان در مراسمات عزاداری حسینی و الهام گرفتن از مکتب امام حسین (ع) برای رشد زندگی اجتماعی و ارتقای ویژگی‌های اخلاقی و انسانی در بهبود عملکرد جامعه نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس از برنامه‌ریزی‌های منسجم فرهنگی متناسب با شرایط زمانی و مناسبت‌های مختلف در مدارس شهر بندرعباس خبر داد و عنوان کرد: تمایل بسیار خوبی در میان دانش‌آموزان برای حضور در این قبیل برنامه‌ها وجود دارد و اثرگذاری اجرای این برنامه‌ها را در کوتاه مدت نیز می‌توان در جامعه دانش‌آموزی استان دید.

قاسمی بیان کرد: تربیت دانش‌آموزانی ولایی برای ساختن آینده کشور و حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای حاصل از خون پاک شهدا اهمیت فراوانی دارد و آموزش و پرورش تلاش کرده تا همراستا با رشد ظرفیت‌های علمی دانش‌آموزان و بهبود کیفیت تحصیلی به رشد تعهد در میان فرزندان این مرز و بوم نیز همت کند و لذا بهترین بستر برای رشد ارزش‌های اخلاقی در جامعه، مراسمات مذهبی و به‌خصوص مراسمات مرتبط با فرهنگ عاشورایی است.

وی به تعامل مستمر میان آموزش و پرورش با خانواده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ساحت کار فرهنگی در جامعه ما نیاز به همگرایی و همکاری میان دو نهاد خانواده و مدرسه دارد.
ارسال نظرات