همزمان با 24 آبان، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار صورت گرفت؛

کتابگردی و تقدیر از کتابفروشی های فعال شهر اردبیل

همزمان با 24 آبان، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، شفیع شفیعی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل به همراه جمعی از اهالی فرهنگ و ادب با حضور در تعدادی از کتابفروشی های شهر اردبیل، از تلاشهای آنان در ترویج فرهنگ کتابخوانی تجلیل نمودند.
کد خبر: ۸۷۷۸۱۱۴
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این دیدارها که با کتابگردی نیز همراه بود، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اظهار خرسندی از حضور در جمع کتابفروشان فعال، کتابگردی را سنتی دیرینه در میان اهل معرفت و علم بیان کرده و اظهار داشت: تقدیر از کتابفروشان، در واقع تقدیر از فرهنگ و اهل معرفت است.

شفیع شفیعی، نقش کتابفروشی های شهر اردبیل در توسعه فرهنگی این دیار را غیرقابل انکار دانسته و تأکید نمود: بسیاری از بزرگان اردبیلی در حوزه های فرهنگ، دانش، سیاست و هنر، عشق به مطالعه و کتابخوانی را در تماشای ویترین همین کتابفروشی ها کسب کرده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز با تبریک روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، حضور فعال کتابفروشی ها در عرصه فرهنگی جامعه را عاملی مهم در ترویج کتابخوانی و نهادینه کردن ارزشهای فرهنگی دانسته و گفت: متأسفانه در سالهای اخیر، شاهد هستیم که برخی کتابفروشی ها به علت مشکلات مالی، به مراکز تجاری و خدماتی تغییر کاربری داده اند که زنگ خطری برای فرهنگ شهر است.

رباب عزیزخانی، کتاب را مهمترین میراث فرهنگی و علمی بشر قلمداد کرده و تصریح نمود: حضور در کتابفروشی های اردبیل، حرکتی است در جهت ادای احترام به خادمان فرهنگ کتاب و کتابخوانی.

وی، نبود کتابفروشی های فعال در شهرستانهای استان را مایه تأسف خوانده و افزود: کتابفروشی ها با تأمین کتب پرمخاطب و مفید در حوزه های مختلف، در واقع تغذیه فرهنگی هر شهر را بر عهده دارند.

قابل ذکر است که در این دیدارها، با اهدای لوح، تابلو گرامیداشت روز کتاب و شاخه گل از عوامل کتابفروشی های اطلاعات(امیدیان)، شهر کتاب، کیتاب ائوی(منصور)، شریعتی، بهروز، حریری و یاوریان تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات