مسوول بسیج کارگری استان گلستان در گفتگو با «بسیج»:

اقتصاد مقاومتی لازمه ثبات اقتصادی است

محمد شهرکی گفت: کارگران می توانند در شرایط تحریم، فرصتی جهت استفاده از تولیدات داخلی، پیشرفت و تعالی صنعت کشور را ایجاد می‌کنند. لذا ضروری است اقتصاد مقاومتی را جهت ایجاد ثبات اقتصادی، اجرایی نمود.
کد خبر: ۸۷۷۸۲۰۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

 محمد شهرکی مسوول بسیج کارگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: کارگران می توانند صنعت و تولید کشور را به سمت شکوفایی برده و در شرایط تحریم، فرصتی جهت استفاده از تولیدات داخلی، پیشرفت و تعالی صنعت کشور را ایجاد کنند. بنابراین مطلوب است دولت شرایط را برای نهادینه کردن مشارکت کارگران در تصمیم سازی اقتصادی مهیا نماید.

وی با بیان اینکه کارگران به عنوان یکی از اضلاع اصلی کسب و کار حق دارند همانگونه که در حرکت کشور به سمت  تعالی، مشارکت دارند در نظام تصمیم سازی اقتصادی کشور، نقش بیشتری را ایفا کنند افزود: مطلوب است دولت حضور اقتصادی برای کارگران را در نظام تصمیم سازی اقتصادی به صورت کاملا توانمند و تضمین شده فراهم نماید.

شهرکی بیان داشت: دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه دارد به توسعه ارتباط ، گسترش و توانمندی کارگری را فراهم کند و به توسعه روابط مناسب میان دولت و کارگران بپردازد، از اینرو دولت باید بسیج کارگری را تقویت کند تا بتواند رابطه کارگری و کارفرمایی را ارتقا بخشد و نهادهای مرتبط با حوزه کار را با هم عمیق تر نماید تا حرکت به سوی اقتصاد مردم نهاد اقتصاد مقاومتی محقق شود.

مسوول بسیج کارگری گلستان خاطر نشان کرد:  تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خواستار همت، عزم، آگاهی، همراهی، برنامه ریزی صحیح مسوولان و مردم است لذا دولت با پذیرش مشارکت بسیج کارگری می‌تواند تقویت چرخه تولید و سهم مردم، مصرف تولیدات داخلی و فرهنگ کار در کشور است.

شهرکی در ادامه گفت: استکبارستیزی نیازمند الگوسازی در عرصه های اقتصادی است یکی از این الگوها، اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی سمبل نظام اقتصادی است که به صراحت متوجه جامعه کار و تولید است و تامین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد از طریق عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار است، بسیج کارگری می تواند فرصت بیشتری را در بهبود توسعه اقتصادی را فراهم کند.

شهرکی با انتقاد از مشکلات اقتصادی در شرایط کنونی افزود: مردم با مشکلاتی همچون نبود امنیت شغلی، بیکاری، نبود رفاه متناسب با شرایط اجتماعی، بالا بودن هزینه‌های جاری زندگی روبرو هستند که این موارد، بر دوش مردم سنگینی می‌کنند و تداوم چنین دیدگاهی نه تنها مردم را از حقوق و خواسته های واقعی شان محروم می نماید بلکه مشکلات مضاعفی را نیز به جامعه تحمیل می‌کند لذا ضروری است اقتصاد مقاومتی را جهت ایجاد ثبات اقتصادی، اجرایی نمود.

ارسال نظرات