بیانیه اداره کل حفظ آثار مازندران به مناسبت 26 آبان؛

بازسازی بیش از یکهزار و ششصد دستگاه ساختمان در سوسنگرد توسط مردم مازندران

استان مازندران ضمن اینکه افتخار بازسازی شهر عاشقان شهادت، سوسنگرد قهرمان را به نام خود ثبت نمود، با کمک مردم همیشه انقلابی و مومن خود در بازسازی این شهر یکهزار و 688دستگاه ساختمان را بازسازی کرد.
کد خبر: ۸۷۷۸۲۸۶
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

به گزارش  خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به مناسبت 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد بیانیه ای صادر کرد که در ادامه می آید: عملیات شکست حصر سوسنگرد در 26 آبان 59 پس از فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که «سوسنگرد تا فردا بایستی آزاد شود» و تدبیر و مدیریت بی‌بدیل مقام معظم رهبری که آن زمان عضو شورای عالی دفاع بودند، انجام شد و با رشادت‌های شهید چمران و پایمردی رزمندگان سپاه، ارتش و نیروهای مردمی به پیروزی رسید.

این بیانیه می افزاید: موفقيت و پيروزی رزمندگان اسلام در دفع تهاجم دشمن به شهر سوسنگرد و شكستن محاصره اين شهر‌، در سرنوشت بعدی نبردهای اين منطقه تاثير بسيار زيادی داشت؛‌ چرا كه اگر دشمن موفق مي‌شد سوسنگرد را اشغال كند،‌می ‌توانست با پيشروی خود در محور سوسنگرد – حميديه‌، شهر اهواز را از سمت غرب مورد تهديد جدي قرار دهد.

در ادامه بیانیه با بیان اینکه روز26آبان‌ماه سال 1359نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود، تصریح شد: روزی که با شکست حصر سوسنگرد آروزهای رژیم بعث عراق برای اشغال اهواز و خوزستان برباد رفت و باعث شد نتیجه جنگ تحمیلی برخلاف برنامه ‌ریزی‌های صدام رقم بخورد.

در بخش دیگر این بیانیه با اشاره به نقش و حضور رزمندگان و فرماندهان مازندرانی چون سردار شهید حسین بهرامی ولشکلایی در عملیات آزاد سازی سوسنگرد بر ضرورت پرداختن و ترسیم نقش محوری فرمانده ی شهید مازندرانی سردار شهید حسین بهرامی ولشکلایی درعملیات آزادسازی سوسنگرد تأکید و عنوان شد: جا دارد با گذشت سی و شش سال از آن واقعه، دستگاهها و نهادهای متولی تاریخ جنگ و ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس استان مازندران، به ویژه اصحاب رسانه، با رویکردی در خور به برجسته سازی جایگاه این پیروزی در آینده ی جنگ و حماسه ای که رزمندگان غیور ایران اسلامی بالاخص دلاورمردان مازندرانی آفریدند، بپردازند تا تداوم بخش اهداف بلند آنان باشیم.

همچنین در این بیانیه با اشاره به اینکه استان مازندران ضمن اینکه افتخار بازسازی شهر عاشقان شهادت، سوسنگرد قهرمان را به نام خود ثبت نمود، عنوان شد: مردم غیور مازندران در بازسازی این شهر یکهزار و 688دستگاه ساختمان را بازسازی نمودند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای هشت سال دفاع مقدس، یاد و خاطره ی شهدای مازندرانی را در عملیات آزادسازی سوسنگرد گرامی می دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها