معان هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

برگزاری 100 برنامه در هفته بسیج در لرستان

معان هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت:در هفته بسیج اقداماتی که بسیج در طول یک سال انجام داده است گزارش داده می شود.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۱۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،سرهنگ پازدار در نشست خبری هفته بسیج که در پادگان امام حسین (ع) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت:هفته مبارک بسیج مرور همه ارزش ها و توانمندی های بسیج و البته بهانه ای برای معرفی کارکرد بسیج در حوزه های مختلف به مردم می باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیج همیشه نقش آفرین بوده است افزود:این قشر همیشه بی مدعا و بی منت در کنار مردم و مسئولان به پاسداری از انقلاب اسلامی پرداخته است.

معان هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تاکید بر این موضع که بسیج یک سازمان نظامی و رسمی نیست گفت: بسیج به معنای آحاد مردم و مظهر عشق ، ایمان و آگاهی و مجهاهدت و آمادگی برای سربلندی کشور و ملت است.

وی اظهار داشت :بسیج مجموعه ای ولایت پذیر و ولایت مدار ، عالمانه وعدالت خواه و ظلم ستیز است.

پازدار گفت: شعار محوری هفته بسیج امسال "بسیج ،انقلابی و خدمت گذار" است که بر همین اساس در روزشمار هفته بسیج برای هرکدام از روزهای این هفته یک نام انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه شروع برنامه های هفته بسیج امسال با مصادف شدن با اربعین حسینی حال و هوای دیگری به خود گرفته است افزود:بر همین اساس اولین روز این هفته "بسیج، پژواک حضرت زینب(س)" نامگذاری شده است.

معان هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) ادامه داد: دومین روز "بسیج، انقلابی گری و ظلم ستیزی" ، سومین روز "بسیج، انقلابی گری و پیشرفت" ، چهارمین روز "بسیج، انقلابی گری و کارآفرینی" ، پنجمین روز "بسیج،انقلابی گری و ایثار" ،ششمین روز " بسیج و اقتدار جهانی" و در نهایت آخرین روز" بسیج و مبارزه با فساد و اشرافی گری" نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اهداف هفته بسیج امسال گفت:یکی از هدف های ما تبیین نقش و معرفی توانمدی ها و ظرفیت های بسیج در تحقق فرمان مقام معظم رهبری "اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل" است و در واقع آنچه در طول سال کاشته ایم باید در هفته بسیج برداشت و به مردم گزارش کنیم.

پازدار اظهار داشت:ترویج گفتمان انقلابی گری با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی، معرفی ظرفیت ها و توامندی ها و قابلیت های بسیج در عرصه خدمات رسانی به مردم و کاهش آسیب های اجتماعی، بهره گیری از تقارن اربعین حسینی و هفته بسیجی و نمایش آمادگی رزم بسیج و ارتقای امنیت پایدار مردم در کنار سایر نیروهای مسلح وتقویت روحیه جهادی و مقاومت و استکبار ستیزی از دیگر اهداف ما در این هفته است.

معان هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) به اجرای 100 برنامه متنوع در هفته بسیج در مرکز استان و شهرستان ها اشاره کرد و افزود:اجتماع بزرگ بسیجیان بنابر فرموده حضرت امام مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی روز 5 آذر ساعت 10 صبح در مصلاهای لرستان برگزار خواهد شد.

وی گفت:فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل یا یکی از مسئولین سپاه استان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه خرم آباد خواهدیود که هماهنگی ها با دفتر امام جمعه دراین زمینه انجام خواهد شد.

وی به برنامه های دیگری که برای هفته بسیج پیش بینی شده است اشاره کرد و اظهار داشت:در روز اول این هفته کارکنان ستاد سپاه مرکز استان در مراسم عزاداری اربعین حسینی شرکت خواهند کرد همچنین نامه سردار نقدی مبنی بر ترویج فرهنگ بسیج در شهرستان ها به دفتر ائمه جمعه ارسال می شود.

سرهنگ پازدار گفت:در روز دوم مصادف 1 آذر فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) به همراه بسیجیان و پاسداران با نماینده ولی فقیه در استان ساعت 10 صبح در بیت ایشان دیدار خواهند کرد همچنین اعزام سخنواران نخبه پیشکسوت برای تبیین نقش بسیج در انقلاب و دفاع مقدس به مدارس دانشگاه ها ادرات و کارخانه جات از دیگر برنامه های این روز است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) افزود: 2 آذر سومین روز جشنواره علمی با رویکرد تبیین گفتمان انقلابی گری و گرامی داشت هفته بسیج دانشجویی و اجرای مراسم روز قشر بسیج طلاب برگزار خواهد شد.

وی گفت:در چهارمین روز، همایش شکوه هجرت و طلایه داران اقتصاد مقاومتی ،صنایع تبدیلی و تجلیل از تولید کنندگان برتردر سالن جهادکشاورزی با مسئولیت بسیج سازندگی برگزار و کارگاه آشنایی با فرصت های شغلی و کارآفرینی بر پا می شود.

پازدار افزود: برنامه های روز پنجشنبه 4 آذر ،عطرافشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده شهدای بسیجی است.

وی اظهار داشت:در آخرین روز هفته بسیج نیز کارگروه تحول سلامت اداری مجامع استانی با موضوع اسراف و اشرافی گری در ادارات برگزار می شود ، جشنواره جهادگران علم و فناوری و بازدید سردار کشکولی از واحدهای تولیدی و صنعتی دو برنامه پایانی این هفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت:همچنین جشنواره خلاقیت ها و ابتکارات بسیج مسابقات ورزشی اعزام تیم های امدادی، درمانی و خدماتی به مناطق محروم، برپایی ایستگاه مشاوره دینی و پایش سلامت در مصلاهای نماز جمعه ،ویزیت رایگان درمانگاه های سپاه استان هم از برنامه هفته بسیج خواهد بود.

پازدار به افتتاح پروژه های عام المنفعه در هفته بسیج اشاره کرد و افزود:سال گذشته 30 هزار متر به سرانه ورزشی در استان لرستان اضافه کردیم، 11 سوله 1200 متری و 64 سوله 450 متری ساختیم و آنها را به مردم هدیه کردیم که اکنون استفاده های مختلفی از آنان می شود.

ارسال نظرات