مسئول تعلیم وتربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم

تکریم و تجلیل واقعه عاشورا حفظ شعائر الهی است

بمناسبت فرارسیدن اربعین حسینی حجت الاسلام علی پورسالار دلایل تکریم و بزرگداشت واقعه عاشورا را تبیین کرد
کد خبر: ۸۷۷۸۹۸۴
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

وی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج دراستان هرمزگان، گفت : اولین دلیل تکریم و تجلیل واقعه عاشورا این است که حرکت امام حسین (ع) و شهادت ایشان و یاران باوفایش جزو شعائر اسلامی است .

وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره حج بیان داشت : "ذَٰلِکَ وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ‌ اللَّـهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ "«هرکسی شعائر الهی را حفظ کند این نشانه تقواست » و خداوند در این آیه نفرموده شعائر چیست بلکه بصورت کلی فرموده اند که شعائر الهی را باید تکریم کرد .

مسئول تعلیم و تربیت بسیج قشم افزود : بعضی از شعائر الهی در بعضی از آیات قرآن بیان شده است : برای مثال آیه ۱۵۸ سوره بقره( إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَهَ مِن شَعَآئِرِ اللّهِ) یا آیه ۳۶ سوره حج(وَالْبُدْنَ جَعَلْنَاهَا لَکُمْ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ) و آیه (فاذکروا الله عند المشعر الحرام) با استفاده از این آیات صفا و مروه ، قربانی که نشانه دار شده که بعدا در منی در ایام حج قربانی شود و همچنین مشعر از شعائر الهی می باشند و باید این شعائر تکریم و تجلیل شود .

حجت الاسلام پورسالار در ادامه خاطر نشان کرد : چطور مشعر ، شتری که برای خدا قربانی می آورند یا دو کوه نشانه خدا می شود، آن وقت پسر فاطمه، فرزند خاتم الانبیا در صحرای کربلا با عزیز ترین کسانش برای دفاع از دین خدا خونش روی زمین بریزند جزو نشانه های خدا نیست؟

وی با این سوال که چرا واقعه عاشورا باید تجلیل شود ادامه داد: بدون شک حادثه عاشورا از شعائر الهی است و قطعا عاشورا و اسلام به هم پیوند خورده اند لذا اسلام شناسی بدون عاشورا شناسی امکان ندارد
ارسال نظرات