با شعار بسیج انقلابی و خدمتگذار

2450 برنامه هفته بسیج در استان کردستان برگزار می شود

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: 2 هزار450 برنامه در طول هفته در استان برگزار می شود که شامل 158 عنوان برنامه محوری است.
کد خبر: ۸۷۷۹۰۵۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان با موضوع برنامه های هفته بسیج ضمن تبریک این هفته به مردم استان و همه بسیجیان مخلص اظهار داشت: هفته بسیج که از 30 آبانماه لغایت 5 آذرماه می باشد همانند سالهای گذشته بخش عمده ای از اقدامات در طول سال انجام شده و بخش عمده آن در طول هفته انجام می پذیرد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های بسیج در طول ایام سال در سطح استان گفت: هفته بسیج نمادی از همه تلاش ها و ماموریت های بسیج است که بیشتر برنامه در این زمان انجام می شود.

سردار رجبی هدف از این هفته را تبیین نقش و جایگاه بسیج در تقویت روحیه انقلابی؛ خدمتگذاری و اقتدار ملی عنوان کرد و افزود: شعار محوری هفته بسیج، بسیج انقلابی و خدمتگذار است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان داشت: تشکیل کمیته های پشتیبانی، بومی سازی و ارسال دستور العمل ها و ابداع آن به کلیه رده ها و معاونت های موضوع، فضاسازی محیطی در سطح شهر و دستورالعمل نهضت روشنگری با موضوعیت بسیج انقلابی از جمله اقدامات انجام شده ای استکه قبل از هفته بسیج انجام شده است.

وی با اشاره به اجرایی 158 عنوان سرفصل برنامه محوری در طول هفته بسیج در استان، بیان داشت: 2 هزار450 برنامه پیش بینی شده در طول این هفته برگزار می شود که 270 برنامه در اقشار، 2180 برنامه در سپاه و نواحی و 48 برنامه محوری را شامل می شود.

رجبی، طرح واکسیناسیون طیور بومی در 900 روستای استان کردستان را با همکاری اداره کل دامپزشکی استان را از دیگر برنامه های هفته بسیج توسط بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: این اقدام همزمان با 12 استان کشور برگزار می شود و فاز دیگر آن در سه ماه دیگر سال صورت خواهد گرفت.

وی به برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه های گسترده فرهنگی، برگزاری نهضت های روشنگری، افتتاح پایگاه های مقاومت، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم و ویزیت رایگان در حوزه سلامت و خدمت به مردم، برگزاری مجامع فصلی بسیج و سرکشی از پایگاه های مقاومت بسیج محلات، برگزاری نمایشگاه قطب های صنایع تبدیلی و ارائه مشاوره کارآفرینی و اشتغالزایی، برگزاری یادواره شهدای کارگر و تقدیر از واحدهای صنعتی موفق از جمله این برنامه ها می باشد.

فرمانده سپاه بیت المقدس خاطر نشان کرد: در طول هفته بسیج بیمارستان تخصصی چشم پزشکی در سنندج و بیمارستان صحرایی در بانه برپا خواهد شد و برگزاری کارگاه افزایش جمعیت، برگزاری روز قشردانشجویی، برگزاری دوره بصیرت افزایی فرهنگیان و فرماندهان جنگ نرم(1 روزه استانی)مشترک با اساتید، برگزاری مجمع سالانه استانی قشر، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، برگزاری محفل ادبی و تجلیل از شاعران ارزشی کرد محلی، برگزاری یادواره شهداو آبروی محله از دیگر برنامه های مختص این هفته می باشد.

محرویت زدایی وظیفه همه نهادها است/ عمق محرومیت در استان بالا است

سردار رجبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اقدامات محرومیت زدایی اظهار داشت: سپاه استان در کنار وظیفه ذاتی خود در دفاع از امنیت استان از ظرفیت خود از ماشین آلات و

تجهیزات گرفته تا مهندسی و نیروی انسانی در جهت رفع محرویت استان استفاده می کند.

وی رفع محرویت را نه تنها وظیفه سپاه بلکه همه ارگان ها و نهادها عنوان کرد و گفت: با توجه به عمق محرومیت در استان در این زمینه همه باید پای کار بیایند.

وی در ادامه وضعیت امنیتی استان را برای توسعه و سرمایه گذاری مطلوب عنوان کرد و گفت: هرکس در راه توسعه و سرمایه گذاری در استان قدم بردارد از آن استقبال می کنیم و هیچ مشکل و دغدغه امنیتی نداشته باشد که بحمدالله استان کردستان با وجود نیروهای امنتی نظامی،انتظامی و سپاه از امنیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظرات