مسابقه مداحی 'خورشید نینوا' در رودان برگزار شد

در آستانه اربعین حسینی؛ مسابقه مداحی 'خورشید نینوا' با حضور نوجوانان عاشورایی مدارس پسرانه متوسطه دوره اول در شهرستان رودان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۲۴۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از ایرنا در این آئین معنوی؛ 46 نفر از نوجوانان عاشورایی مدارس پسرانه متوسطه اول در سوگ سرور و سالار شهیدان؛ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مداحی پرداختند.
رهپویان حماسه عاشورا با اقامه عزای سید آزادگان جهان؛ حضرت امام حسین (ع)؛ با بزرگ پرچمدار عزت، آزادی و آزاد مردی؛ تجدید عهد و پیمان کردند.
مدیر آموزش و پرورش رودان در حاشیه این آئین معنوی؛ پاسداشت ارزش های والا، ماندگار و تا ابد جاوید حماسه حسینی و نهضت عاشورا و شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادها را از جمله اهداف برگزاری مسابقه مداحی دانش آموزی برشمرد.
احمد رحیمی پور حفظ و اشاعه شیوه های عزاداری، زنده نگهداشتن شور و شعور حسینی رهپویان حماسه عاشورا و بستر سازی مناسب در راستای رشد و تعالی معنوی آینده سازان ایران اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این آئین؛ عنوان کرد.
وی با اشاره به نقش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی در رشد اخلاقی و تعالی معنوی افراد؛ برگزاری این رقابت معنوی، سازنده، تاثیرگذار و اثربخش را گامی مهم در راستای تحقق اهداف تربیتی برشمرد.
رحیمی پور با تشریح نقش مهم قیام عاشورای حسینی در پایداری دین مبین اسلام و تقویت روحیه دینی، معنوی و امر به معروف و نهی از منکر؛ بر ضرورت آشنایی دانش آموزان با فلسفه قیام عاشورا تاکید؛ و حفظ و انتقال درست و صحیح فرهنگ غنی عاشورا به آیندگان را یکی از رسالت های مهم آینده سازان ایران اسلامی عنوان کرد.
وی در پایان با اشاره به استقبال دانش آموزان از این رقابت؛ حضور چشمگیر دانش آموزان در این آئین را بیانگر انس و پیوند آنان با دین اسلام و نهضت بالنده و تا ابد جاوید عاشورا دانست.
مسابقه مداحی 'خورشید نینوا' با حضور 46 نفر از نوجوانان عاشورایی مدارس پسرانه متوسطه دوره اول شهرستان در سالن پیامبر اعظم (ص) رودان برگزار و از نفرات برتر تجلیل شد.

ارسال نظرات