خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی:

55 درصد از مددجویان آذری، زنان سرپرست خانوار هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی مطرح کرد: بیش از 36 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی هستند که 55 درصد از کل جمعیت مددجویان را شامل می شود.
کد خبر: ۸۷۷۹۷۵۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، خالد سیار با اشاره به تحت پوشش کمیته امداد بودن 66 هزار خانوار در استان، پرداخت کمک معیشت، اعطای کارت درمان، پرداخت هزینه تحصیل دانشجویی و دانش آموزی، پرداخت کمک درمان بیماران صعب العلاج، پرداخت کمک جهیزیه، پرداخت وام کارگشائی، رفع مشکلات حقوقی، برگزاری کلاس اموزشی خانواده، مشاوره فردی و گروهی و برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی را از جمله خدمات این نهاد به مددجویان و زنان سرپرست خانوار در طول سال برشمرد.

وی با بیان اینکه 31 هزار خانوار به علت فوت سرپرست تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، افزود: چهار هزار و 129 خانوار به علت طلاق، 829 خانوار به علت زندانی شدن سرپرست، 87 خانوار سربازان، 211 خانوار بد سرپرست تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

سیار با اشاره به اینکه 47 درصد از مددجویان به علت فوت سرپرست و 43 درصد نیز به علت از کارافتادگی، معلولیت و بیماری، سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار کرد: 31 هزار خانوار به علت فوت سرپرست خانوار و 28 هزار خانوار نیز به علت از کارافتادگی، معلولیت و بیماری سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند.

وی با بیان اینکه 55 درصد از مددجویان تحت حمایت این نهاد زن و بقیه مرد هستند، تصریح کرد: اغلب مددجویان به علل فوت سرپرست، از کار افتادگی سرپرست، بیماری سرپرست، طلاق یا زندانی بودن همسر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه خوشبختانه میزان آسیب های اجتماعی در بین مددجویان تحت حمایت این نهاد پائین است، اظهار داشت: شش درصد از خانوارهای مددجویان به علت طلاق و 2 درصد به علت بد سرپرستی، زندانی و سرباز بودن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار گرفته اند.

وی تعداد خانوار تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی را بیش از 66 هزار خانوار عنوان و بیان کرد: حدود سه درصد از جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند .

خالد سیار تاکید کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد تلاش در جهت توانمند‌سازی اقتصادی و همچنین توانمندسازی فرهنگی با محوریت ارتقای توانمندی‌های فکری خانواده‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد با شناسایی نوع نیازهای ضروری خانوارها در زمینه تامین هزینه‌های درمان، مسکن، تحصیل فرزندان، ازدواج و جهیزیه،اعطای وام‌های قرض‌الحسنه، خودکفایی و اشتغال تا رسیدن به توانمندسازی و استقلال خانواده‌ها اقدام می‌کند.

سیار با اشاره به اینکه در سال گذشته 80 نفر از زنان سرپرست خانوار به عتبات عالیات اعزام شده اند، ادامه داد: همچنین 209 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت از ابتدای سال جاری تاکنون به کربلای معلی اعزام شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها