مراسم تعزیه حضرت ابوالفضل(ع)در یاسوج

رئیس حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد گفت :تعزیه حضرت ابوالفضل(ع) توسط تعزیه خوانانی از استان اصفهان در یاسوج برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۷۹۷۸۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
رئیس حوزه هنری استان گفت: به مناسبت اربعین حسینی، تعزیه حضرت ابوالفضل(ع) توسط تعزیه خوانانی از استان اصفهان در یاسوج برگزار می شود.

شریف اسلامی برگزاری نمایشگاه عکس اربعین را از دیگر برنامه های حوزه هنری در دهه آخر صفر عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه آثاری از عکاسان استان با موضوع آیین عزاداری عاشورا در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از تولید پوسترهایی با مضمون اربعین حسینی توسط هنرمندان گرافیست این مرکز خبرداد و ادامه داد: از این آثار نیز نمایشگاهی برپا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان همچنین رونمایی از آثار تصویری این مرکز با موضوع عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر برنامه های این نهاد در دهه آخر صفر عنوان کرد.

اسلامی افزود: در این مراسم از دو فیلم، یک کلیپ و یک انیمیشن نیز رونمایی خواهند شد.

وی ادامه داد: فیلم مستند «شیون تیرآبگون» یکی از این آثار است که به آیین عزاداری زنان استان در روز عاشورا پرداخته است.

رئیس حوزه هنری استان گفت: این فیلم از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان است که توسط محمد سلیمی از فیلمسازان جوان استان کارگردانی شده است.

اسلامی همچنین کلیپ «مدافعان حرم» ساخته جواد هادی اصل از هنرمندان استان را از دیگر آثاری عنوان کرد که رونمایی خواهد شد.

وی همچنین پخش و نقد فیلم مستند اربعین ساخته ناصر تقوایی و برگزاری نمایشگاه عکس زائران رضوی را از دیگر برنامه های حوزه هنری استان در دهه آخر صفر عنوان کرد.

ارسال نظرات