گل محمدی در 500 هکتار از اراضی دمچنار بویراحمد کشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از کشت گل محمدی در 500 هکتار از اراضی دمچنار بویراحمد خبر داد و گفت: مقدمات اولیه این طرح انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۷۹۸۱۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

جعفر گوهرگانی ظهر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: توسعه اقتصاد کشاورزی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی در مناطق روستایی و عشایری از سیاستهای مهم و مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید توجه داشت که استفاده بهینه از منابع خدادادی مانند آب و خاک در راستای ارتقای اشتغال و درآمدزایی مردم از سیاستهای ذاتی سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در همین راستا توسعه باغات طی دو سال اخیر با همکاری مجموعه تولیدات گیاهی، مدیریت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در اراضی شیب‌دار استان آغاز شده است، گفت: این اراضی طی سالیان متمادی توسط کشاورزان کشت می‌شد ولی درآمد چندانی برای مردم نداشت.

این مسوول با اشاره به اینکه توسعه باغات در قالب گلستان‌های گل محمدی و احداث باغات بادام و انگورکاری در استان انجام شده است، یادآور شد: اجرای این طرح‌ها علاوه بر درآمدزایی برای مردم، از روان آب‌ها و فرسایش خاک نیز جلوگیری می‌کند.

گوهرگانی با بیان اینکه این طرح‌ها را با کمک و مشارکت مردم و حمایت دولت در اراضی شیب‌دار استان انجام می‌دهیم، بیان کرد: اجرای طرح توسعه باغات به صورت جدی از سال 95 در استان آغاز شده است ضمن اینکه در سال‌های گذشته نیز کم و بیش انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این طرح با پیشنهاد به وزیر جهاد کشاورزی و استاندار تصویب و مقرر شد در مناطق مستعد استان مانند بویراحمد، دنا، قسمتی از شهرستان لنده و باشت اجرا شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با همکاری دستگاه‌های مربوطه این طرح در حال اجراست، گفت: تاکنون نتایج خوبی از این طرح به دست آمده است.

این مسوول در ادامه از کشت گل محمدی در اراضی دمچنار شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: 500 هکتار از اراضی این منطقه به صورت متمرکز و یکجا زیرکشت گل محمدی خواهد رفت.

گوهرگانی افزود: امیدواریم با همکاری همه جانبه مسوولان و به ویژه اتاق بازرگانی شرکت‌های دانش‌بنیان را در این کار درگیر کرده و بتوانیم نتایج مثبت و قابل قبولی از اجرای آن به دست آوریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه مقدمات اولیه این طرح انجام شده است، گفت: کارهایی مانند مشخص شدن زمین و تهیه نهال انجام شده است و در اولین فرصت احداث و غرس نهال انجام خواهد گرفت.

ارسال نظرات