همزمان با هفته بسیج؛

10مهد قرآن و پیش دبستانی بسیج در لرستان افتتاح شد

همزمان با هفته بسیج 10 مهد قرآن و پیش دبستانی به همت بسیج جامعه زنان در سطح استان لرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۸۱۱۷۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج  از لرستان؛ به نقل از آساره خبر مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان استان  ظهر امروز در حاشیه افتتاح مهد های قرآن و پیش دبستان اظهار داشت: بسیج هدیه ای  مبارکی است که از طرف حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به جوانان عزیز کشورمان تقدیم شده است و یادگار ارزشمندی است که  از امام (ره) باقی مانده است که ماها این یادگار را با تمام وجود حفظش کنیم .

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان گفت: و یا به عبارتی دیگر بسیج میوه رسیده است  که همه از این میوه دارند تناول می کنند  و این افتخار بسیار ارزشمندی است  که با وجود مبارک امام خامنه ای مد ظله االعالی ) پرورش پیدا می کند و به نسل  به نسل انتقال پیدا کند.

 

سپهوند بیان داشت:  در هفته بسیج ما 38 مهد قرآنی درمساجد  سراسر استان داریم که در حال فعالیت هستند و این مهد ها  از طرف بسیج جامعه زنان  راه اندازی  شدند که امسال در هفته بسیج 10 تا از این مهد ها  که عنوان این مهد ها هست طلوع نسل نور در داخل پایگاههای مقاومت  فعالیت دارند افتتاح  خواهد شد .

مسئول  بسیج جامعه زنان استان  گفت: مهدهای قرآنی مساجد، کودکان 4 تا 6 سال  است و در پیش دبستانی های قرآنی نیز کودکان 6 ساله فعالیت های قرآنی را آموزش می بینند.

وی گفت: برنامه  دیگری که در هفته بسیج  توسط بسیج جامعه زنان استان اجرا شده است  همایش پژواک  ندای  حضرت زینب (س) که به  صورت پیاده روی در اولین روز بسیج  توسط پایگاهها  صورت گرفته است؛ و بانوان ولایی استانمان در همایش "بسیج، پژواک صدای  حضرت زینب(س)" با عمه سادات الگوی  صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) عهد و میثاقی دوباره بستند.

سپهوند خاطر نشان کرد: دو برنامه محوری  که در هفته بسیج مد نظر سازمان بسیج جامعه زنان است  معرفی الگوی سوم زن به جهان است که به فرموده رهبر معظم انقلاب "زن مسلمان امروز، الگوی سوم زنان جهان است؛ او زنی است نه شرقی و نه غربی «زن مسلمان ایرانى تاریخ جدیدى را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می ‏توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز بود. می ‏توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‏ سیاسى و اجتماعى نیز سنگرسازی هاى جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

زنانى که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت در آمیختند و مردانه‏ ترین میدان‏ها را با شجاعت و اخلاص و فداکارى خود فتح کردند.[1و همچنین جهاد کبیر است که توسط مقام معطم رهبری عنوان شده است  که رهبر انقلاب، در چند مرحله با استناد به آیات قرآن در راستای این موضوع فرمودند: جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن و پیروی نکردن از کفار و مشرکین (دشمنان)، ایستادگی و مقاومت در برابر آنها و پیروی کردن از الگوی خود، در همه عرصه ها به علاوه جهاد فرهنگی و تبلیغی با دشمنان به وسیله قرآن؛ « فلاتُطِع الکافرین و جاهِد هُم به جهادًکبیرا» (فرقان آیه 52) و انشالله که  در طول  هفته بسیج برکات  ویژه ای نصیب جامعه اسلامی ما به رهبری امام خامنه ای عنایت شود

گفت گو و عکس: کبری دریکوند

ارسال نظرات