رویترز خبر داد

حذف مدیر آمریکایی بریتیش پترولیوم از کمیته تجارت با ایران برای فرار از تحریم‌های آمریکا

بریتیش پترولیوم، یک کمیته اجرایی جدید برای گسترش روابط تجاری با ایران ایجاد و به منظور جلوگیری از نقض احتمالی تحریم‌های هنوز پابرجای واشنگتن، باب دودلی، مدیر آمریکایی این شرکت را از این کمیته حذف کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۱۱۹۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، بریتیش پترولیوم، یک کمیته اجرایی جدید برای گسترش روابط تجاری با ایران ایجاد کرده است که باب دودلی، مدیر آمریکایی عضو آن نیست، حذف دودلی برای جلوگیری از نقض احتمالی تحریم‌های هنوز پابرجای واشنگتن،انجام شده است.

سرپرستی این کمیته جدید را برایان گیلواری، مدیر ارشد اجرایی بی‌پی که انگلیسی تبار است برعهده دارد.  به گفته منابع آگاه، گیلواری فعالیت‌های بزرگ نفتی در ایران و هرگونه مذاکرات با شرکت ملی نفت ایران را هماهنگ خواهد کرد.

به نوشته این گزارش، نبود شفافیت در مورد شرایط قراردادهای جدید تولید که تهران هنوز نهایی نکرده است، دشواری‌های پیش رو در مورد سیستم بانکی به علت تحریم‌های همچنان پابرجای آمریکا و محدودیت‌های شدید بودجه‌ای شرکت‌ها به علت کاهش قیمت نفت، اکثر شرکت‌های نفتی را در حاشیه نگاه داشته است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران که شرکت‌های این کشور را از تجارت با ایران منع کرده است هنوز پابرجاست.

توتال نخستین شرکت بزرگ غربی بود که قراردادی با ایران در اوایل این ماه برای توسعه بیشتر میدان گازی پارس جنوبی امضا کرد. شرکت دی‌ان‌اُ نروژ نیز با مطالعات توسعه میدان نفتی چنگوله در غرب ایران موافقت کرد.

به گفته یک منبع آگاه، «این ساختار مدیریتی جداگانه شامل باب (دودلی) یا هر آمریکایی دیگر نمی‌شود و برای حفاظت از باب ایجاد شده است.»

ماه گذشته، دودلی گفته بود: «ایران یک استان بزرگ نفت و گاز است... ما باید بسیار مواظب باشیم. ما نمی‌خواهیم هیچ تحریمی را نقض کنیم.»

ارسال نظرات