مسوول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با «بسیج»:

نخبگان و فرهیختگان بسیجی اصلی‌ترین نقش را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

محمد بسکابادی با بیان اینکه نخبگان و فرهیختگان بسیجی نقش اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند افزود: نخبگان و فرهیختگان اقتصادی که بسیجی هستند می‌توانند الگوسازان عرصه های جدید اقتصادی باشند.
کد خبر: ۸۷۸۱۳۰۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

محمد بسکابادی مسوول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در هفته بسیج اقداماتی همچون برگزاری همایش علمی سازی کشاورزی، همایش ملی نماز، همایش تقدیر و تجلیل از فرهیختگان علمی بسیجی، گزارشگیری حضوری طرح همگام با کشاورز را داریم .

وی با بیان اینکه نخبگان و فرهیختگان بسیجی نقش اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند افزود:  نخبگان و فرهیختگان اقتصادی می‌توانند الگوسازان عرصه های جدید اقتصادی باشند و هر کشوری که علم استکبار ستیزی را برپا کند نیازمند بهره گیری از  الگوهایی همچون  اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی اختصاص به زمان جنگ و تحریم ندارد بلکه چشم انداز بلند مدت پیش روی اقتصاد ایران است و به مفهوم شوکفایی و رفع مشکات اقتصادی است که این مهم از طریق نخبگان بسیجی تحقق پیدا خواهد کرد لذا تجلیل از این قشر نقش ارزنده ای را در پویایی اقتصاد ایفا می‌کند.

بسکابادی بیان داشت: بسیج مهندسین کشاورزی مشهد دارای 6 کانون مصوب است که 8 کانون دیگر در حال تصویب است، 13 دفتر بسیج داریم که حدود 5000 نفر از مهندسان بسیجی به عضویت این سازمان درآمده اند.

مسوول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی افزود: تمام فعالیت‌هایی که در مراکز بسیج مهندسین کشاورزی صورت می‌گیرد در راستای علمی سازی، فرهنگ سازی، اقتصاد محوری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی رویکردی است که نیاز به مدیریت دقیق و عالمانه منابع مالی و معنوی، بهبود فضای کسب و کار، توسعه نیروی انسانی زبده، فراهمی بسترهای مناسب ، ضرورت تداوم تولید ملی، حنمایت از کار و سرمایه ایرانی است از اینرو باید از طریق بسیج بتوانیم متخصصان و استعدادهای برتر در داخل کشور را جذب کنیم و امکاناتی را در اختیارشان قرار دهیم تا با رغبت به فعالیت در داخل کشور بپردازند و در جهت تحقق و توسعه اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار باشند.لذا تسهیل زمینه های کارکردی از سوی بسیج اقدامی موثر است.

بسکابادی خاطر نشان کرد: توجه به نخبگان و استفاده از فناوری ها و تکنولوژی‌های نوین، اثرگذاری خوبی در تولید علم، هنر و فناوری،خلاقیت، تولید دانش، سرعت بخشی به رشد و توسعه علمی اقتصادی دارد که نقشی متوازن خواهد داشت از اینرو حمایت از نخبگان بسیجی در عرصه های مختلف مستلزم این است که می‌توان فناوری‌ها را تبدیل به فعالیت تجاری اقتصادی مورد نیاز جامعه تولیدی کشور نمود و با فراهم کردن زمینه‌ها و امکانات مناسب برای نخبگان در عرصه صنعت، تجارت و کشاورزی اثرگذاری خاصی داشت که یکی از مصادیق واضح و از ویژگی‌های عمده اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات