انتقال کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به کتابخانه مرکزی اردبیل

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ضمن تبریک هفته بسیج به جامعه رزمندگان و ایثارگران استان، از وجود قفسه های ویژه معرفی آثار جدید منتشر شده در حوزه دفاع مقدس در همه کتابخانه های عمومی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۱۴۶۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، رباب عزیزخانی در دیدار با علی واحد با بیان اینکه معرفی آثار حوزه دفاع مقدس به علاقمندان، یکی از اولویت های کاری کتابداران است، اظهار داشت: از جمله تأثیرگذارترین راههای ترویج ارزشهای دفاع مقدس، معرفی این فرهنگ از طریق کتاب است.

وی، گردآوری و انتشار خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس را امری قابل تحسین برشمرده و افزود: امیدوارم در آینده شاهد انتشار خاطرات و دلنوشته های همسران مکّرم شهداو جانبازان نیز باشیم.

این مسئول، برگزاری نشست های کتاب خوان ویژه دفاع مقدس را از جمله برنامه های پرمخاطب دانسته و تصریح کرد: کتابخانه های عمومی آماده برگزاری این نشست ها در تمامی شهرستانها هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان نیز در این دیدار با تبریک روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، ارزش معنوی فعالیت کتابداران را غیر قابل وصف خوانده و اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقای آگاهی های عمومی و در نتیجه توسعه فرهنگ جامعه را در پی دارد.

علی واحد، استفاده از نظرات تخصصی کتابداران و کارشناسان کتابخانه های عمومی در جهت تألیف و نشر کتابهای دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داده و افزود: در بسیاری از استانهای همجوار شاهد حمایت بخش خصوصی از حوزه نشر کتاب هستیم که امیدوارم این مهم در استان ما نیز پررنگ تر شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود خواستار انتقال کتابخانه تخصصی دفاع مقدس این بنیاد به کتابخانه مرکزی اردبیل و امانت کتابهای آن به مراجعین شده و تصریح کرد: امیدوارم با همکاری کارشناسان دو اداره کل و امکان سنجی این انتقال، شاهد راه اندازی بخش تخصصی دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی باشیم.

قابل ذکر است که این پیشنهاد واحد با استقبال مدیرکل کتابخانه های عمومی مواجه شده و مقرر گردید کارشناسان مرتبط بررسی های لازم را به انجام رسانند.

ارسال نظرات