مسئول مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان:

آموزش های ما باید رشد مدار باشد

آموزش های ما باید رشد مدار باشد و متناسب با سن رشد و پایه تحصیلی دانش آموزان بخشی از مهارت های زندگی را به آنان آموزش دهیم.
کد خبر: ۸۷۸۱۷۴۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه توجیهی مجریان طرح های پیشگیری شهرستان طارم گفت: آموزش مهارت های زندگی بهترین واکسن جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان است.

عباس غیاثی با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی بهترین واکسن جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان است افزود: آموزش های ما باید رشد مدار باشد و متناسب با سنین رشد و پایه تحصیلی دانش آموزان بخشی از مهارت های زندگی را به آنان آموزش دهیم.

وی اظهار داشت: در مدارس ابتدایی در پایه ششم بیشتر مهارت های خود مراقبتی، در مدارس متوسطه دوره اول مهارت های مقابله ای مانند مهارت نه گفتن و در مدارس متوسطه دوره دوم طرح های عاری از خطر مانند کنترل خشونت، ارتباط ناسالم جنسی با تأکید بر اعتیاد و در طرح مراقب سلامت بر روی مشکل خاصی در مدارس تمرکز کرده و نسبت به رفع آن اقدام می نماید.

مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی زنجان تصریح کرد: بر اساس پژوهش هایی که در سال تحصیلی ۹۵/۹۴ انجام گرفته است عواملی مانند بیکاری، سطح تحصیلات پایین یا مجرد بودن عوامل اصلی اعتیاد نیستند بلکه در افراد شاغل یا تحصیلات بالا و متأهل نیز شیوع اعتیاد زیاد است.

غیاثی تأکید کرد: ما در مدارس حتی یک صدم درصد دانش آموز معتاد نداریم ولی برجهت پیشگیری از اعتیاد در سال های آتی بر آموزش آنان اعتماد راسخ داریم.

گفتنی است، جلسه توجیهی مجریان طرح های پیشگیری شهرستان طارم با حضور رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان و هیئت همراه و سایر مسئولین ادارات شهرستان طارم در محل اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات