مخترع لامپ مهتابي بدون اشعه گاما منتخب جشنواره جهادگران علم و فناوري شد

مخترع لامپ مهتابي بدون اشعه گاما منتخب سومين جشنواره جهادگران علم و فناوري شد و مورد تقدير قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۸۲۲۴۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرنگار سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل، مخترع بسيجي اردبيلي از اختراع لامپ مهتابي بدون اشعه گاما خبر داد و اظهار كرد: در اين اختراع از يك تركيب شيميايي خاص درون لامپهاي مهتابي استفاده شده است كه باعث تبديل اشعه گاما به موجهايي با انر‍ژي كمتر مي شود و از ايجاد مشكلاتي از جمله حساسيت ها و سرطان هاي پوستي و جهش هاي ‍ژنتيكي جلوگيري مي كند.

شيما بورنگ با بيان اينكه طرح لامپ مهتابي بدون اشعه گاما در سال 88 موفق به راهيابي به مسابقات كشوري خوارزمي شد، افزود: در دهيمن جشنواره ممتازين و مبتكرين بسيجي در سال 90 موفق به كسب مقام دوم اختراعات شدم و كسب عنوان برگزيده بخش دانش آموزي سومين نمايشگاه و جشنواره فكر برتر استان گيلان از ديگر موفقيتها مي باشد.

منشي كارگروه مخترعان و عضو هيئت رئيسه بسيج علمي با اشاره به حمايتهاي ارزنده سازمان بسيج علمي و پژوهشي استان اردبيل تصريح كرد: اين سازمان با حمايتهاي مادي و معنوي خود بدون هيچ چشم داشتي زمينه را براي شكوفايي استعداد نخبگان و مبتكران فراهم مي كند و تنها سازماني است كه از ايده به صورت بلاعوض حمايت مي كند.

بورنگ در ادامه چاپ دو كتاب به ترجمه فارسي و ارسال مقالات به مجلات معتبر داخلي و خارجي را از ديگر فعاليتهاي خود عنوان كرد.

ارسال نظرات