مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل خبرداد:

افتتاح کتابخانه مرکزی بیله‌سوار در سال 96

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: سال آینده کتابخانه مرکزی شهرستان مرزی بیله‌سوار تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۸۲۲۶۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان، رباب عزیزخانی در پرسمان نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل اظهار کرد: به نسبت سال‌های گذشته هفته کتاب و کتابخوانی امسال با برنامه‌های متنوع و بر محور مخاطب‌شناسی برگزار شد و ما سعی می‌کنیم در طول سال با تقویت برنامه‌های متنوع به ویژه بهره‌گیری از توان روانشناسان، نحوه جذب مخاطبان بیشتر را مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال کتاب بیش از 737 نسخه کتاب خریداری و در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار گرفت، بیان کرد: 80 درصد این کتب مربوط به کودکان و نوجوانان بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: سال آینده کتابخانه مرکزی شهرستان مرزی بیله‌سوار تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

عزیزخانی از تکمیل شش باب کتابخانه به همت بنیاد قلم‌چی خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها در پنج سال گذشته بلاتکلیف و نیمه تمام به حال خود رها شده بودند که با کمک بنیاد قلم‌چی این کتابخانه‌ها افتتاح شده و تا آخر امسال شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود.

وی با نام بردن از تعدادی از این کتابخانه‌های افتتاح شده به همت بنیاد قلم‌چی بیان کرد: این کتابخانه‌ها با عناوینی همچون ابن سینا، فارابی و رازی تکمیل و تحویل مردم مناطق محروم استان اردیل شده است گفت: کتابخانه‌های نیارق نمین، آرازعلی اردبیل، شایق سرعین و کتابخانه‌ای در پارس‌آباد نیز در مرحله تکمیل است که امیدواریم شاهد افتتاح آنها تا پایان سال جاری باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از برگزاری نشست کتابخوانان به شکل تخصصی بر محور دفاع مقدس و مقتل‌خوانی و همچنین تحلیل و بررسی کتاب مثنوی معنوی مولوی خبر داد و گفت: با دعوت از استاد بایرامی نویسنده کتاب کودکان و نوجوانان به زادگاهش اردبیل سعی کردیم تا آیین جمع‌خوانی و تجزیه و تحلیل کتاب را برگزار کنیم.

عزیزخانی از رونمایی هشت عنوان کتاب ویژه بانوان در سال جاری خبر داد و گفت: در جشنواره کتباخوانی رضوی بیش از 4 هزار نفر مشارکت کردند.

وی از رونمایی چندین کتاب فرماندهان و امیران دوران دفاع مقدس با حضور ایثارگران خبر داد و گفت: انتشار نشریات الکترونیکی، معرفی کتاب ماه احداث 130 عنوان کتاب به کتابخانه‌های مشارکتی، برگزاری مسابقه هایکو و برپایی ورک‌شاب‌های متعدد در سال جاری را از برنامه‌های اجرا شده در هفته کتاب و کتابخوانی اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه در گرامیداشت هفته کتاب برنامه‌های مختلفی برگزار کردیم، افزود: بازدید از هفت کتاب‌فروشی، تجلیل از کتابداران و فعالان فرهنگ مسجد و برگزاری برنامه‌های متنوع گرامیداشت این هفته برگزار شد.

عزیزخانی در مورد آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: 68 باب کتابخانه فعال در استان داریم که بیش از 869 هزار نسخه کتاب با 50 هزار عضو در آن متمرکز شده و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال بیش از 560 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کردند گفت: مجموع زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان بیش از 27 هزار مترمربع است به طوری که سرانه کتابخانه‌های عمومی را می‌خواهیم به 8 متر مربع ارتقا دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه 5 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، تصریح کرد: بیشترین اعضای کتابخانه‌های عمومی مربوط به خلخال و کمترین آن مربوط به گرمی است.

عزیزخانی به ناتمام ماندن احداث کتابخانه‌های مرکزی در پارس‌آباد و خلخال اشاره کرد و گفت: با کمک خیرین و تامین یک میلیارد تومان سعی داریم این پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم به طوری که کتابخانه مرکزی بیله‌سوار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.


ارسال نظرات