پس از داوری در پارس آباد؛

برگزیدگان سوگواره خیزران خونین معرفي شدند

برگزیدگان دومین سوگواره خیزران خونین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پارس آباد با موضوع سنت‌ها و آیین‌های عزاداری ماه محرم معرفی شدند.
کد خبر: ۸۷۸۲۲۷۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

علی برادران مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پارس آباد با اعلام اين مطلب بهخبرنگار آران مغانگفت: در مجموع 161 اثر در سه بخش ادبی، عکاسی و خوشنویسی به دبیرخانه دومین سوگواره خیزران خونین از سراسر استان ارسال و پس از داوری اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد.

وي افزود: بر همین اساس، در بخش شعر مریم فکری از مرکز دولت‌آباد با اثر خورشید سرنیزه، شیوا پزشکی از مرکز جعفرآباد با اثر ظهر عاشورا و زهرا جباری از مرکز نمین با اثر سلام آقا به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

برادران ادامه داد: در بخش داستان‌نویسی به ترتیب زهرا ابراهیمی از مرکز یک اردبیل با اثر دخترک و تیر، یلدا سلیمی از مرکز خلخال با اثر داستان محرم و دنیز جودی از مرکز یک پارس‌آباد با اثر خفته در خاک رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پارس آباد گفت: در بخش متن ادبی به ترتیب نسرین لطفی از مرکز دو پارس‌آباد با اثر به یاد او ، اسما سید حسینی از مرکز دولت‌آباد با اثر جوانمردان میدان کربلا و سوگند برادران از مرکز یک پارس‌آباد با اثر راه خطر، برگزیده شدند.

برادران افزود: در بخش عکاسی، مریم مجیدی از مرکز یک پارس‌آباد، پینار عبدالهی از مرکز پنج اردبیل و شقایق عزیزپور از مرکز دو پارس‌آباد به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و در بخش خوشنویسی نیز مهسا امیری از مرکز یک اردبیل، مریم شاددل از مرکز دو پارس‌آباد و بهنام صباحی از مرکز دو اردبیل به ترتیب رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.

آیین پایانی دومین سوگواره خیزران خونین روز یکشنبه يك آذر 95، هم‌زمان با اربعین سرور وسالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مرکز شماره 1 پارس‌آباد برگزار شد و برگزیدگان آن طیمراسمی در استان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

گفتني است، دومين سوگواره خیزران خونین با هدف زنده نگهداشتن نهضت حضرت امام حسین (ع) و آشنا كردن کودکان و نوجوانان با آیین عزاداری و سنت ها به‌صورت استانی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پارس‌آباد در سه بخش ادبی شامل (متن ادبی، داستان‌نویسی و شعر)، عکاسی و خوشنویسی برگزار شد.


 

ارسال نظرات