استان چهارمحال وبختیاری

بسیجی که با پرورش شترمرغ درسنگر اقتصاد مقاومتی کارآفرین شد

یک بسیجی با پرورش یکصدو بیست قطعه شترمرغ درشهرستان سامان استان چهارمحال وبختیاری موجب اشتغال زایی برای چندین نفر شده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۰۴۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، در راستای تحقق شعار سال ۹۵ با عنوان " اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل" از سوی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی،حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (دامه ظله الشریف) و نظر به منویات معظم له دراین خصوص ، بسیجی "حسن اکبری سامانی" موفق شد با پرورش یکصدو بیست قطعه شترمرغ در فاصله زمانی شش ماه نام خود را در فهرست کارآفرین موفق جوان بسیجی، به نمایش بگذارد.

این کارآفرین بسیجی ،با پرورش یکصدو بیست قطعه شترمرغ ، یکی دیگرازبسیجیان موفقی است که توانسته با ایجاد اشتغال برای خود و بیست نفر دیگر از جوانان سامانی بصورت غیرمستقیم کارآفرینی و ایجاد شغل نماید. 

اکبری، دراین خصوص گفت: بسیج همواره سنگردارعرصه های ارزشی انقلاب اسلامی ایران است و من به عنوان کوچکترین سنگردار این جبهه، فرمان ولی امر مسلمین جهان،امام خامنه ای (مدظله العالی) را لبیک گفته و با وجود تمام سختی هاو مشکلات پیش رو،خود را در سنگرجهاد اقتصاد مقاومتی حاضر نموده و به ندای رهبرعزیزم، با اقدام و عمل خود ، درسنگر مقدس بسیج به کمک تولید داخلی میهن عزیزم شتافتم.

وی درادامه افزود: با حمایت و راهنمایی های مسئولین بسیج شهرستان سامان وجذب مبلغ سیصد میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج ، حمایت خانواده وهمراهی یکی ازدوستان بسیجی ام ، با آوردن مبلغ دویست میلیون ریال، توانستم با پرورش یکصدوبیست قطعه شتر مرغ، طی سه مرحله زمانی، در ایجاد اشتغال برای خود و چند نفر دیگر به اقتصاد خانواده و جامعه کمک کنم.

این کارآفرین بسیجی درادامه گفت: امیدوارم با برنامه ریزی مشخصی که در نظر دارم بتوانم ، تا پایان سال جاری ، تعداد یکصدو بیست قطعه شترمرغ پرورش یافته را به سیصد قطعه ، افزایش دهم ، به این ترتیب شاهد بکار گیری تعداد ده نفر به صورت مستقیم و سی نفر بطور غیر مستقیم خواهیم بود و درمجموع تعداد چهل نفر در این شغل مشغول به کارخواهند شد .

"حسن اکبری" افزود: من با تلاش یکی دیگر از دوستانم مکانی به مساحت سیصد مترمربع را برای پرورش این دام ، اجاره کرده ایم که از نظرامکانات، با دشواری های خاص خودش روبرو هستیم ؛ ولی سنگر اقتصاد مقاومتی را خالی نگذاشته و با ایمان به خدا و اطاعت از فرامین رهبرعزیزمان با تمام سختی هاو مشکلات مبارزه خواهیم کرد وبا این حرکتمان ، توانائی بسیج و بسیجی را با اقتدا به شهدای عزیمان به نمایش می گذاریم تا همگان بدانند، بسیج و بسیجی ظرفیتی دارد که راه گشای عرصه های سخت مقاومت است. 

کارآفرین بسیجی "حسن اکبری" در خصوص نحوه حل مشکلاتی که در این راه وجود دارد، توضیح داد: تهیه آذوقه برای دام، بخصوص شترمرغ هزینه زیادی را برای صاحبان آنان به همراه دارد، ولی ما با استفاده از تهیه آذوقه بومی منطقه خودمان برای این دام، توانسته ایم بخشی از این هزینه را کاهش دهیم.

 وی درپایان فرهنگسازی عمومی درجهت تبلیغ گوشت شترمرغ دراستان چهارمحال و بختیاری را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه در استان ما هنوز فرهنگ استفاده ازگوشت شترمرغ درسبد غذائی خانواده ها جا نیفتاده است و مجبوریم برای جبران این خلاء، از استانهای همجوار جهت عرضه و فروش گوشت این نوع دام ، کمک بگیریم که این نوع بازاریابی نیز مشکلات خاص خود رادارد که می طلبد مسئولین استانی و شهرستانی بخصوص مسئولین شهرستان سامان در راستای فرهنگ سازی تغذیه سالم و نیز ایجاد بازار مناسب برای این نوع محصولات غذایی تلاش بیشتری نموده و دغدغه ی همیشگی تولید کنندگان را ارج نهاده و به کمک بازار تولید داخلی بشتابند.

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات