با به کارگیری ۷۳ اکیبپ بسیجی

طرح واکسیناسیون نیوکاسل در76 روستای کامیاران در حال اجرا است

عملیات اجرای طرح واكسيناسيون طيور بومي با به کارگیری ۷۳ اکیپ بسیجی آموزش دیده در سطح ۷۶ روستا شهرستان کامیاران درحال انجام است.
کد خبر: ۸۷۸۴۲۶۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز یکشنبه با حضور فرماندار، فرمانده سپاه کامیاران، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان و اعضای سازمان بسیج سازندگی سپاه، طرح واکسیناسیون طیور روستائی علیه بیماری نیوکاسل در76 روستای شهرستان آغاز شد.
 
 
فرمانده سپاه کامیاران گفت: طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل، 5 آذرماه مصادف با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین از طریق ویدئو کنفرانس با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس سازمان دامپزشکی همزمان با 11 استان کشور در کردستان آغاز شده و از امروز نیز در شهرستان کامیاران اجرایی می شود.
 
 
سرهنگ ولیئی انجام طرح را کاملا رایگان اعلام کرد و اضافه نمود: اجرای واکسیناسیون کل جمعیت طیور شهرستان کاملا رایگان است و در مرحله اول امسال 76 روستا با جمعیت طیور بالغ بر 35هزار قطعه علیه این بیماری خطرناک مایه کوبی می‌شوند.
 
 
عباس گلی، سرپرست شبکه دامپزشکی کامیاران نیز اظهار داشت: جمعیت طیور در روستاهای هدف در سطح شهرستان کامیاران  بالغ بر 35 هزار قطعه است و برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای انجام این طرح در سطح شهرستان و در دو بخش مرکزی وموچش صورت گرفته است.
 

وی اهمیت و نقش طیور بومی در اقتصاد خانوار روستایی را متذکر شد و ادامه داد: بیماری نیوکاسل یک بیماری حاد و تهدیدکننده طیور صنعتی و سنتی است و ایمن سازی طیور روستایی با استفاده از واکسن یکی از راه های موثر در کاهش بروز و انتقال این بیماری و تلفات ناشی از آن است.

ارسال نظرات