رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در خرم‌آباد:

"تحریم‌های ۲۰ سال پیش" ۱۰ سال دیگر تمدید شد/"ترامپ" یک رئیس‌جمهور ضعیف شده است

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: ترامپ یک رئیس‌جمهور ضعیف شده که شاید با یک پدیده‌ای مثل ۱۱ سپتامبر یک مسئله‌ای درست کند تا هشت سال دنیا را سرکار بگذارد.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۶۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حسن عباسی در همایش بزرگ اقتصاد ایران پس از ترامپ که در سالن ورزشی دانشکده علوم پزشکی لرستان برگزار شد ضمن تسلیت ایام اربعین، 28 صفر، شهادت زائران حسینی در حله عراق و جان باختن مسافران قطار در کشور اظهار داشت: ما به‌طور مشخص یک پیچ و گردنه تاریخی را طی می‌کنیم که این پیچ مهم تاریخی تبیین یک نکته کلیدی است.

وی افزود:به مدت 150 سال تقابل ایدئولوژی مارکسیست و لیبرالیسم جهانی دوقطبی را رقم‌ خورده بود و بالاخره در سال 1960 یا 1970 با فروپاشی شوروی پرونده مارکسیست بسته شد، برای اداره یک مدل و جامعه فوکویاما مدعی شد که لیبرالیسم تنها الگوی اداره جهان است که البته بعدها حرف خودش را پس گرفت اما به هر جهت نظر این‌ها این بود که بشر یک الگو برای اداره جامعه ندارد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال  عنوان کرد: مارکسیست که از دور خارج شد بشر ماند با یک سیستم‌عامل" ایدئولوژی" و آن لیبرالیسم بود؛ سیستم‌عامل لیبرالیسم هم امروز ویروسی‌شده و درواقع هزار و یک مشکل کلیدی دارد؛ مشکلاتی که بشر امروز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند مشکلاتی است که عمدتاً برآمده از مسئله‌ لیبرالیسم است.

وی با اشاره به اینکه روی کار آمدن ترامپ یک پدیده‌ای بود که مشخص می‌کرد این سیستم بیماری‌هایش را دارد به‌صورت عینی بروز می‌دهد، گفت: 11 سال پیش برژینسکی کتابی نوشت به نام خودکشی حکومت‌ها و روند خودکشی حکومت آمریکا را مشخص کرد.

ترامپ و دولت ضعیف شده آمریکا

عباسی سیستم حکومتی آمریکا را یک سیستم دوحزبی دانست و تصریح کرد: از 170 سال پیش که نظام دوحزبی رقم خورد جناح دموکرات‌ها به رنگ آبی و جمهوری‌خواه‌ها به رنگ قرمز درآمد و مسئله‌این بود که اگر یک جناح و یک فکر باشد مردم وقتی آن را نخواستند انقلاب می‌کنند و آن را کنار می‌گذارند اما وقتی در ویترین جامعه دو کالا ارائه شود مردم یک مدت از یک جناح استفاده می‌کنند و پس از خسته شدن گروه دیگری را سرکار می‌آوردند به بدین ترتیب حزب دمکرات (رنگ آبی) و حزب جمهوری‌خواه ( رنگ قرمز) این دو حزب را استاندارد کردند.

وی اظهار داشت: این مدل بعد از جنگ جهانی دوم به‌عنوان یک مدل موفق در عمده کشورهای غرب‌گرا ازجمله ژاپن و کره جنوبی،  آلمان، فرانسه، ایران، پاکستان و ترکیه پیاده شد اما وقتی ترامپ از جمهوری‌خواه‌ها سرکار آمد خیلی از قواعد را برهم زد.

رئیس اندیشکده یقین افزود: ترامپ ادعای اوباما را نداشت، اوباما با شعار تغییر آمده بود و نتوانست تغییر ایجاد کند و رفت در این میان باید گفت دموکرات‌ها با پنبه سر می‌برند و جمهوری‌خواه‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند و اقدامات علنی انجام می‌دهند و همیشه این‌طور بوده که چندین سال جمهوری‌خواه‌ها می‌آیند تاخت‌وتاز می‌کنند و سپس دموکرات‌ها و فضا را آرام و مقداری ثبات ایجاد می‌کنند و مجدد جمهوری‌خواه‌ها در دنیا  حرکات خاص خودشان را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: در وضعی که به وجود آمده آمریکا دوباره حرکت بیرونی‌اش مثل دوره  بوش و ریگان شروع می‌شود امروز که ما در این مرحله قرار داریم مشخص شد ترامپ سرکار آمده دیگر دموکرات‌ها نیستند که با پنبه سر ببرند و ما را به‌پای میز مذاکره بکشانند؛ در این رابطه وندی شرمن گفت این تحریم‌ها نبود که ایران را پای میز مذاکره آورد، روی کار آمدن دولت جدید ایران بود که ایران را پای میز مذاکره آورد.

عباسی بیان کرد: اگر کسانی در آمریکا به این نتیجه برسند که ترامپ را کنار بگذارند دموکراسی نابود می‌شود و ادعای دموکراسی آمریکا از بین می‌رود و اگر انتخابات را باطل نکنند و این افرادی که در امریکا اصرار دارند که ترامپ برود یا ایالت‌هایشان جدا بشود سبب می‌شود وقتی ترامپ کار را به دست بگیرد یک رئیس‌جمهور ضعیف شده باشد و ترامپ دارد تضعیف می شود، یک پارچگی درون آمریکا را ندارد، ایالت به ایالت در حال امضا برای جدا شدن هستند.

ترامپ و ایجاد پدیده‌ای مثل 11 سپتامبر

وی گفت: این دولت ضعیف  آمریکا  نمی‌تواند اجماع  داخلی  مانند اجماعی که دوره اوباما داشت را به وجود بیاورد؛ شخص جرج بوش با بازی تروریسمی که راه انداخت اجماع داخلی ایجاد کرد و امریکا توانست با بازی 11 سپتامبر افکار عمومی را در داخل متوجه افغانستان کند و بیاید افغانستان و عراق را بگیرد.

رئیس اندیشکده یقین اظهار داشت: حال آیا جمهوری‌خواه‌ها یک 11 سپتامبر دیگری را اول دوره مدنظر دارند که بتوانند این اجماع را به وجود آورند که مردم دست از این اختلافات بردارند؟ دولت ضعیف ترامپ قابل‌مقایسه با دولت اوباما هم نیست چون او نیز توانست اجماع به وجود بیاورد.

وی افزود: اوباما اولین رئیس‌جمهور سیاه آمریکا بود و با شعار تغییر آمد اما امروز در انگلیس و فرانسه علیه ترامپ تظاهرات می‌شود درحالی‌که در داخل و بیرون آمریکا برای اوباما گرایش و اجماع به وجود آمد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: گرایش به جرج بوش با رعب و وحشت و اوباما با شعار تغییر بود اما نه در داخل کشور آمریکا نسبت به ترامپ گرایش وجود دارد و نه بیرون مرزها، پس باید گفت ترامپ یک رئیس‌جمهور ضعیف شده که شاید با یک پدیده‌ای مثل 11 سپتامبر یک مسئله‌ای درست کند تا هشت سال دنیا را سرکار بگذارد.

وی لیبرالیسم را یک پدیده نجس دانست و بیان کرد: صاحبان پدیده  لیبرالی قائل به حل شدن داخل کشور در سیستم جهانی هستند، همان نظام جهانی که نابودشده است.

عباسی به تصویب قانون داماتو در آمریکا اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون هرکس در ایران و در صنعت نفت و گاز از 20 میلیون‌تا 40 میلیون دلار  سرمایه‌گذاری کند، آمریکا حق دارد او را محاکمه کند.

تصویب داماتو یعنی نقض برجام

رئیس اندیشکده یقین  بیان کرد: در شرایط پسا برجام با قانون داماتو که مقام معظم رهبری هشدار داد که اگر قانون داماتو تصویب شود یعنی نقض برجام و اگر امریکا این کار را کند ما نیز مقابله‌به‌مثل می‌کنیم به‌جای رئیس‌جمهور که در کرج گفت تحریم را از همان‌جا که وضع‌شده بود شکستیم؛ کجای تحریم‌ها برداشته شد؟ تحریم‌های 20 سال پیش را برای 10 سال دیگر تمدید کردند. وقتی کشوری نمی‌تواند 20 میلیون سرمایه‌گذاری کند چگونه می‌خواهید 50 میلیارد دلار جذب کنید؟

وی اظهار داشت: رئیس‌جمهور دو ماه پیش در همایش گردشگری گفت، گردشگر جایی می‌رود که تحمل فرهنگی‌ اش بالا باشد، یعنی وقتی هتلی در شهر خرم‌آباد زده شد مطرح می‌شود که هتل ساخته‌شده تا مهمان خارجی بیاوریم، مهمان خارجی که آمد چرا  به او بگوییم حجاب داشته باشد؟ اینجاست که مردم چشمشان به یک سری خارجی بی‌حجاب عادت می‌کند سپس مطرح می‌شود گردشگر وقتی در این مملکت آمده باید اجازه  دهید تفریح کند و در هتل‌ها مشروب باشد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: برخی افراد فریاد می‌زنند هتل‌سازی از دید برخی مسئله شده درحالی‌که ازنظر ما مسئله نیست وازدید ما سیاست درهای باز تایلند مسئله است و این‌که مملکت تبدیل شود به پاتایای تایلند و آنتالیای ترکیه  مخالف هستیم.

عباسی بیان کرد:  ترامپ هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد در داخل کشورش ضعیف شده و در بیرون نسبت به او نفرت وجود دارد و سعی می‌کند فشار مضاعفی به ایران بیاورد اما ما برگ‌های قوی برای مقابله داریم و باید هوشیار باشیم.

وی بابیان اینکه ما باید به سمت اقتصاد درون‌زا حرکت کنیم کنیم و پولمان را قوی کنیم گفت: هدف استراتژیکی که توسط رهبری مشخص‌شده این است که ریال ایران تبدیل به یک یل شود و ریال ایران را به آقای ریال و آقای ارز های جهان برای زمینه سازی ظهور تبدیل کنید

انتهای پیام/
ارسال نظرات