مسئول بسیج جامعه پزشکی البرز خبر داد:

برپایی بیمارستان صحرایی مجهز به اتاق عمل و آزمایشگاه در فردیس کرج

مسئول بسیج جامعه پزشکی البرز با بیان اینکه بیمارستان ۵۰ تخت‌خوابی صحرایی مجهز به اتاق عمل در فردیس کرج برپا شده است، گفت: ۶ سال پیش سازه‌ای مجهز از یک شرکت خریداری شد، که این سازه مورد استفاده قرار نگرفت و در انبار هلال‌احمر مانده بود.
کد خبر: ۸۷۸۴۹۲۲
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، جلال غفارزاده، مسئول بسیج جامعه پزشکی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی با اعلام این خبر که بیمارستان ۵۰ تخت‌خوابی صحرایی در فردیس راه‌اندازی شده است، گفت: ۶ سال پیش سازه‌ای مجهز که از یک شرکت خریداری شد که این سازه مورد استفاده قرار نگرفته و در انبار هلال‌احمر مانده بود.

 

غفارزاده، در ادامه با بیان اینکه با پیشنهاد بسیج پزشکی البرز این سازه بعد از یک سال برای استفاده در فردیس نصب شد، گفت: با توجه به اینکه هیچ امکانات درمانی دولتی در فردیس وجود ندارد، این بیمارستان صحرایی در این مکان برپا شد.

 

وی گفت: این سازه به سبب اینکه ۶ سال در انبار مانده بود دارای نواقصی است که همچنان در حال رفع آن‌ها هستیم.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی البرز در ادامه با بیان اینکه این سازه دارای ۵۰ تخت است، ادامه داد: این بیمارستان دارای اتاق عمل، ICU، رادیولوژی،‌ آزمایشگاه، داروخانه، تاسیسات برق و سیستم تصفیه آب و فاضلاب‌ است.

 

غفارزاده، تصریح کرد: در کل ۴۰۰ نفر کادر پزشکی متشکل از بیش از ۲۰۰ نفر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و بیش از ۲۰۰ نفر پزشکان و پیراپزشکان در قالب داوطلب در این بیمارستان مشغول کار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این عمل به غیر از کار بهداشتی و درمانی، فعالیتی ارزشی و معنوی است، گفت: این بیمارستان نخستین بیمارستانی است که به این شکل در استان راه‌اندازی می‌شود.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی البرز با بیان اینکه در این بیمارستان رشته‌های تخصصی مانند داخلی، اطفال، زنان،‌ ارتوپدی، چشم و درمانگاه‌های تخصصی وجود دارد،‌ افزود: این بیمارستان از افراد دارای بیمه وجهی دریافت نمی‌کند و امید می‌رود بیمه‌ها مساعدت بیشتری نسبت به این بیمارستان داشته باشند.

 

غفارزاده، با اشاره به اینکه این بیمارستان در بلوار امام‌خمینی(ره) فردیس واقع شده است، گفت: در حال حاضر این بیمارستان در دو نوبت صبح و عصر در حال خدمات‌دهی است.

 

ارسال نظرات