مسئول نمایندگی ناحیه عشایری چهارمحال و بختیاری:

دوستان و دشمنان از امام رضا خشنود بودند

همزمان با دهه آخر صفر مراسم سالگرد شهادت امام رضا (علیه السلام) در نماز خانه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ناحیه مقاومت عشایری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۱۷
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید مهران کریم پور در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت جانگداز پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، سبط پیامبر، کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) وسالروز شهادت ثامن اللحجج علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) گفت: امام علی ‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام هشتمین امام شیعیان از سلاله پاك رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مكرم اسلام می‌باشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری افزود: ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با حکومت خلفای عباسی كه سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام روا داشتند و سرانجام مامون عباسی ایشان را درسن 55 سالگی به شهادت رساند.

وی، ادامه داد: نام مبارك امام هشتم، علی و كنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا"، به معنای "خشنودی" می‌باشد.

کریم پور، خاطرنشان کرد: امام محمدتقی علیه‌السلام، امام نهم و فرزند ایشان سبب نامیده شدن آن حضرت به این لقب را اینگونه نقل می‌فرمایند :" خداوند او را رضا لقب نهاد؛ زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده‌اند و ایشان را برای امامت پسندیده اند و همینطور ( به خاطر خلق و خوی نیكوی امام ) هم دوستان و نزدیكان و هم دشمنان از ایشان راضی و خشنود بود‌ند".

وی، در ادامه به اوضاع سیاسی دوران امام رضا(علیه السلام) اشاره و بیان داشت: مدت امامت امام هشتم در حدود بیست سال بود كه می‌توان آن را به سه بخش جداگانه تقسیم كرد:

1-ده سال اول امامت آن حضرت، كه همزمان بود با زمامداری هارون.

2-پنج سال بعد از‌ آن كه مقارن با خلافت امین بود.

3- پنج سال آخر امامت آن بزرگوار كه مصادف با خلافت مأمون و تسلط او بر قلمرو اسلامی آن روز بود.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم برنامه روضه خوانی توسط ذاکر اهل بیت برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار