شهردار زنجان:

منطقه های همچون اسلام آباد در ابتدا به صورت کاملا اصولی طراحی و اجرا شده بود

منطقه ای همچون اسلام آباد در ابتدا به صورت کاملا اصولی طراحی و اجرا شده است، تا اینکه قطعات زمین بعدها تفکیک و به قطعات کوچک تر تقسیم شده و شرایط اسکان را در منطقه متراکم کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۶۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان به موضوع مطرح شده با اشاره به مشکلات حاشینه نشینی و اسکان غیررسمی گفت: در شهر زنجان بر اساس شاخص هایی که طی سال های گذشته ارائه شده هفت منطقه به عنوان اسکان غیررسمی معرفی شده است.

حبیب یگانه افزود: از مجموع مساحت ۶ هزار و ۱۷۰ هکتاری در شهر زنجان ۱۸۷ هکتار دارای اسکان غیررسمی هستند.

وی با بیان اینکه مطالعاتی در خصوص اسکان غیررسمی در سال های گذشته صورت گرفته است، اظهار داشت: پیشنهاد می شود تا تدوین مطالعات جدید که زمان زیادی خواهد برد از مطالعات قبلی که برپایه شاخص های گذشته است بهره ببریم.

یگانه به نکاتی مهم در خصوص اسکان جمعیت در بافت های مورد نظر اشاره و خاطر نشان کرد: ۱۸ درصد جمعیت شهری زنجان در ۳ درصد مساحت شهر اسکان داده شده اند.

شهردار زنجان به مناطقی که در مطالعات گذشته تحت عنوان مناطق غیررسمی از آن ها یاد شده بود اشاره کرد و اظهار داشت: این مناطق هر کدام دارای شرایط خاص خود هستند.

یگانه با بیان اینکه منطقه ای همچون اسلام آباد در ابتدا به صورت کاملا اصولی طراحی و اجرا شده است، افزود: بافت طراحی شده این منطقه منظرم و شطرنجی بوده و با قطعات بزرگ اجرایی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه این منطقه بعدها دچار مشکلاتی شده است، افزود: قطعات زمین در این منطقه بعدها تفکیک و به قطعات کوچک تر تقسیم شده و شرایط اسکان را در منطقه متراکم کرده است.

یگانه به دیگر مناطق نیز اشاراتی داشت و خاطر نشان کرد: برخی مناطق از ابتدا وضعیت شکل گیری درستی نداشتند و بر حسب شرایط جنگ و بحران های وقت ایجاد شده اند که با گسترش شهر در داخل بافت شهری قرار گرفته اند.

شهردار زنجان بر ضرورت توانمندسازی این مناطق تاکید کرد و افزود: غالب این مناطق در تامین سرانه های مختلفی که مورد نیاز مردم هستند مشکلاتی دارندو این کمبودها موجب شده شاخص های کیفی زندگی در مناطق مورد نظر کاهش یابد.

یگانه با بیان اینکه باید زمینه لازم برای توانمندسازی جمعیت مستقر در مناطق مورد نظر را مورد تاکید قرار دهیم، افزود: تامین سرانه ها و خدمات عمومی این مناطق باید مورد تاکید باشد.

ارسال نظرات