مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان ابهر:

برداشت بادام زمینی از مزارع ابهر

برای اولین بار در شهرستان ابهر بادام زمینی برداشت شد.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۷۷
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان ابهر از برداشت بادام زمینی برای اولین بار در شهرستان ابهر خبرداد و گفت: کشت بادام زمینی برای اولین بار بصورت آزمایشی جهت امکان سنجی کشت این گیاه در اراضی کشاورزی شهرستان ابهر انجام شده است.

سمیرا حاجی خانی با بیان اینکه از دیر باز آب و هوا و خاک شهرستان ابهر دارای استعداد های فراوانی بوده است افزود: آب و هوا و خاک این خطه از استان زنجان باعث شده تا محصولاتی که در سایر استانهای کشور تولید می شود در شهرستان ابهر نیز کشت شود.

وی با اشاره به توسعه و کشت دانه های روغنی به عنوان یکی از طرح های مهم در کشور، اظهار داشت: توسعه و کشت دانه های روغنی به عنوان یکی از طرح های مهم در طرح اقتصاد مقاومتی به شمار می رود که در همین راستا کشت بادام زمینی برای اولین بار بصورت آزمایشی جهت امکان سنجی کشت این گیاه در اراضی کشاورزی شهرستان ابهر انجام شده است.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان ابهر بادام زمینی محصولی است که به آب و هوای گرم نیاز دارد تصریح کرد: رشد محصول بادام زمینی بین ۱۰۰ تا ۲۱۰ روز است که این گیاه محصول کم توقع بوده و حتی در خاک های شنی فقیر با مواد آلی کم نیز رشد می کند و عملکردی کاملا اقتصادی را برای کشاورزان در بر دارد.

حاجی خانی افزود: گیاه بادام زمینی از خانواده گیاهان لگومینوز بوده که کاشت آن افزایش حاصلخیزی خاک را به همراه خواهد داشت و زمین زراعی را از ازت برای کاشت بعدی محصولات غنی می کند.

وی در ادامه اضافه کرد: افزایش تنوع کاشت محصولات کشاورزی باعث پایداری تولید و در نتیجه افزایش سود اقتصادی کشاورزان می گردد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خاطر نشان کرد: قیمت خرید تضمینی این محصول از قرار کیلویی ۱۸ هزار تومان می باشد که با کشت آن درآمد قابل تو جهی عاید کشاورزان می گردد.

گفتنی است بادام‌زمینی به صورت آجیلی در صنعت روغن‌کشی، در صنعت تولید رنگ‌ها، الکل، روغن‌های روان‌کننده چرم لباس، جلا دهنده‌های لوازم منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات