فرمانده گردان تكاوران خرمشهر در جمع نخبگان و فرهيختگان بسيج علمي:

ضرورت معرفي قهرمانان دوران دفاع مقدس جهت اشنايي جوانان با هويت كشور

فرمانده گردان تكاوران خرمشهر در جمع نخبگان و فرهيختگان بسيج علمي، مقاومت 34 روزه خرمشهر را حماسه اي بزرگ و فراموش نشدني عنوان كرد و افزود: معرفي قهرمانان دوران دفاع مقدس بسيار حائز اهميت است تا جوانان با هويت ارزشمند كشور خود اشنا شوند.
کد خبر: ۸۷۸۵۸۲۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرنگار سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل، در جلسه ای كه با حضور فرهيختگان و نخبگان بسيج علمي برگزار شد، فرمانده گردان تكاوران یکی از قهرمانان ملی ارتش در دوران مقاومت 34 روزه خرمشهر از رشادت ها و دليري هاي مردم و رزمندگان اسلام سخن گفت.

ناخدا هوشنگ صمدي كلخوران با بيان اينكه جنگ خرمشهر جنگي غيرقابل كنترل و پيش بيني بود، تصريح كرد: دشمن با تمام قوا، تجهيزات و نفرات نظامي به خرمشهر حمله كرد كه قابل قياس با نيروي انساني و تجهيزات ما نبود، اما رزمندگان اسلام اعم از ارتشی، سپاهی، بسیجی و نیروهای عادی مردمی با تمام وجود در مقابل دشمن ايستادند و با از جان گذشتگي خود سدي غير قابل وصف در مقابل دشمن ايجاد كردند.

وي جنگ خرمشهر را حماسه اي بزرگ و فراموش نشدني عنوان كرد و افزود: غيرت و از خودگذشتگي زنان و نوجوانان در جنگ خرمشهر بسيار ستودني است، چنانكه تمام مردم و رزمندگان جان بر كف به دفاع از ديار خود پرداختند و دشمن را متحير ساختند به گونه اي كه نيروهاي عراقي مجبور به تغيير تاكتيك جنگي خود شدند.

صمدي كلخوران نقش آفريني ارتش نيروي دريايي را در 3 عمليات اشكان، شهيد صفري و مرواريد بسيار ارزشمند دانست و اظهار داشت: در عمليات مرواريد با تصرف مناطقی از عراق یگان‌ها و ناوچه‌های ما وارد عملیات شده و با سرنگون کردن بیش از 13 فروند جنگنده عراق، نیروی دریایی این کشور زمین‌گیر شده و بسیاری از فرماندهان نیروی دریایی عراق به کشورهای همسایه نظیر کویت و امارات گریختند.

مشاور فرمانده نیروی دریایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: يكي از اهداف مهم نيروهاي عراقي قطع صادرات نفتي كشور بود و روزانه 2 يا 3 حمله هوايي به خارك انجام مي گرفت، ولي به هيچ وجه نتوانستند مشكلي در صادرات نفتي روزانه ايجاد كنند.

وي با اشاره به ارزش و جايگاه والاي قهرمانان جنگي در كشورهاي ديگر، اظهار داشت: متاسفانه فيلم ها و مستندهاي تهيه شده از دوران دفاع مقدس بسيار ناكافي است وآن چنانكه بايد به قهرمانان، مردم مبارز و خانواده هاي شهيدان اداي دين نشده است.

صمدي كلخوران با بيان اينكه تنها به تعداد محدودي از قهرمانان دوران دفاع مقدس پرداخته شده است، افزود: انسانهاي زيادي جهت دفاع از اين آب و خاك از جان خود گذشتند و با تمام وجود دفاع كردند، در حاليكه اكثريت آنها ناشناخته بوده و تاكنون نامشان به گوش هيچ كس نرسيده است.

فرمانده گردان تكاوران خرمشهر تبليغ مردانگي و وطن پرستي و تقويت اعتقادات مردم را بسيار مهم دانست و تصريح كرد: انعكاس وقايع دوران دفاع مقدس از طريق رسانه ها مي تواند نقش مهمي در آشنايي جوانان نسل جديد با هويت و قهرمانان كشور خود داشته باشند كه همگي از روي علاقه به دفاع از خاك خود پرداختند و از هيچ ايثار و مردانگي دريغ نكردند.

در ادامه جلسه رئيس بنياد نخبگان استان اردبيل حضور فرمانده گردان تكاوران خرمشهر را در جمع فرهيختگان و نخبگان بسيج علمي بسيار مغتنم برشمرد و افزود: قهرمانان دوران دفاع مقدس آنچنان كه بايد معرفي نشده است و تدوين زندگي نامه اين جوانمردان ضروري است و پرداختن برخي از شبكه ها به ويژگيها و تلاشهاي رزمندگان بسيار حائز اهميت مي باشد.

در پايان اين جلسه ناخدا هوشنگ صمدي كلخوران مورد تقدير و تجليل اساتيد و مسئول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار