امام جمعه نیر:

مسئولان از مخالفت با قانون پرهیز کنند

امام جمعه نیرگفت: مسئولان بلند پایه باید خود قانون‌مدار باشند و از مخالفت با قانون پرهیز کنند.
کد خبر: ۸۷۸۵۸۴۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از نیریمیز، حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر در خطبه این هفته نماز جمعه نیر با اشاره بهتصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال 58 این قانون را برگرفته از اسلام،قرآن و منابع اسلام دانست و اظهار داشت: همه موظف به تبعیت از قانون هستیم.

وی با تأکید بر پابندی به قانون اساسی تصریح کرد: محور قانون اساسی ولایت است و باید با از قانون کشور حمایت و آن را در جامعه گسترش دهیم تا قانون گرایی در جامعه رواج یابد و مسئولان بلند پایه خود مطیع قانون بوده و از مخالفت با قانون پرهیز کنند.

حجت الاسلام مقدسی با اشاره به جایگاه احترام به والدین در آیات الهی، گفت: در فرهنگ دینی ما احترام به والدین از جمله ضروریات و مهم ترین مسائل اخلاقی محسوب می شود که مورد تأکید خداوند متعال است.

امام جمعه نیر با اشاره به جایگاه والای احترام به والدین در آیات و روایات اسلامی و هم ترازی آن با احترام به خداوند، گفت: قرآن کریم بعد از اصل اساسی توحید، یکی از مهم ترین تعلیمات انسانی خود را به نیکی و احترام به والدین اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: خداوند متعال در قرآن کریم سعادت و شقاوت انسان را بسته به عمل و رفتار او دانسته و برای هر یک از اعمال وی درجه و مرتبه ای قرار داده است.

خطیب جمعه نیر در ادامه اظهار داشت: حادثه قطار بسیار غمناک و جانسوز بود و نه تنها مردم آذبایجان بلکه ملت ایران را عزادار کرد و زائزان جان‌باخته به جای زیارت حرم امام رضا(ع) به وصال امام هشتم رسیدند.

حجت الاسلام مقدسی با ادای احترام به ارواح بلند جان باختگان این حادثه غمبار و آرزوی صبر و اجر برای بازماندگان، این حادثه تأسف بار را به مردم ایران تسلیت گفت.

ارسال نظرات