برنامه مهم بسیج طلاب؛ اعزام مبلغ دینی به راهیان نور

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، اعزام مبلغ دینی همراه کاروان‌های راهیان نور را یکی از برنامه‌های مهم سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور خواند و اردوهای راهیان نور را جهاد بزرگ فرهنگی پربرکت دانست که فرصت خوبی برای انتقال معارف دینی است.
کد خبر: ۸۷۸۵۹۲۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به یکی از برنامه‌های مهم سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور در کاروان‌های راهیان نور اشاره و بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان بسیج روحانیون و طلاب کشور، اعزام مبلغ دینی همراه کاروان‌های راهیان نور است که شامل کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی، راهیان نور دانشجویی و کاروان‌های عمومی می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های محوری ما در کاروان‌های راهیان نور این است که همراه هر کاروان در کنار راوی یک مبلغ دینی حضور داشته باشد و نقش تبلیغ معارف اسلام و دین را داشته باشد، باتوجه به اینکه بخش‌های مختلف راهیان نور تخصصی شده و از طرف دیگر دانش‌آموزان از نظر سنی، روحی و افکار، دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. قصد داریم تا مبلغین را تخصصی تربیت کنیم، یعنی مبلغ راهیان نور دانش‌آموزی، مبلغ راهیان نور دانشجویی، مبلغ راهیان نور خواهران، مبلغ راهیان نور عمومی و مبلغین مستقر در زیارتگاه‌های دفاع مقدس، در حوزه کاری خود متخصص شده و از یکدیگر تفکیک شده‌اند.
شاهرودی با اشاره به شرایط مبلغین راهیان نور دانش‌آموزی به بیان اهمیت حضور این مبلغین در اردوهای راهیان نور پرداخت و گفت: برای مثال مبلغین راهیان نور دانش‌آموزی، آموزه‌های دینی و بایدها و نباید‌های دینی را با ادبیات خاص به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند. این امر یکی از برنامه‌های بسیار مهم ما است. ما همواره به دنبال مستمع می‌گشتیم تا حقایق را برای آن‌ها بیان کنیم و امروز به برکت این جهاد بزرگ فرهنگیِ اردوهای راهیان نور، مخاطب جوان بسیار زیادی در اختیار ما است و این تکلیف شرعی ما است تا از این بستر به طور مطلوب استفاده کنیم و چند هدف مهم را دنبال کنیم.
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، در مورد اهداف این طرح اظهار کرد: بیان صحیح احکام دین، معرفی ارزش‌های اخلاقی دینی و از همه مهم‌تر بیان و تصویرگری بُعد حماسی و قدسی بودن دفاع مقدس از اهداف این طرح است، ما باید بتوانیم مقدس بودنِ دفاع از ارزش‌ها، دفاع از دین، دفاع از قرآن، دفاع از ولابت و دفاع از ناموس و کشور را به مخاطبان منتقل کنیم.
وی به محورهایی که برای روحانیون تعیین شده تا در این راستا نتیجه مطلوب حاصل شود اشاره و تصریح کرد: برای روحانیون کتاب‌هایی تهیه کرده‌ایم و این کتاب‌ها نیز تخصصی بوده و کتاب هر قشر از مبلغین با یکدیگر متفاوت است، برای مثال برای مبلغین راهیان نور دانش‌آموزی کتاب کار مخصوص در نظر گرفته‌ شده است، برای مبلغین راهیان نور دانشجویی و دیگر مبلغین نیز کتاب کار مخصوص و جداگانه تهیه کرده‌ایم و در این کتاب‌ها تمام محورهایی را که قرار است مبلغ به مخاطب منتقل کند کاملاً تشریح شده و مبلغ را راهنمایی می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها