نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

قانون اساسی عالی‌ترین سند حقوقی یک کشور است

قانون اساسی عالی‌ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است.
کد خبر: ۸۷۸۶۱۹۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت 16 آذر به عنوان روز دانشجو با تاگید بر لزوم مشارکت فعالانه دانشجویان در زمینه های مختلف، گفت: دانشجویان قشر مهم و خاص در جامعه به شمار می روند و در مقایسه با دیگر افراد جامعه تفاوت هایی دارند و همواره باید پیشگام باشند.

آیت الله شیخ علی خاتمی افزود: در تاریخ 24 آبان ماه همان سال اعلام شد نیکسون معاون رییس جمهوری آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می آید تا مجددا دوره طاغوت را به ایران بازگرداند و به نوعی قدرت مانور خود را بازیابد.

وی با بیان اینکه در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را نشان دهند، بیان کرد: تحصن و اعتراض جمعی از دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه های ایران منجر به شهادت سه نفر از آنان شد و این روز به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این کشور ثبت شد.

آیت الله خاتمی دانشجویان را فردی روشنفگر تمام عیار و قشر برگزیده جامعه معرفی کرد، خاطرنشان کرد: دانشجو باید منشا تحولات در حوزه های مختلف جامعه باشد. آیت الله خاتمی با بیان اینکه تجربه برجام و تجارب قبل و بعد از انقلاب به ما نشان می دهد که آمریکایی ها راستگو نبوده و به عهد و پیمان خود پایبند نیستند، افزود: آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

آیت الله خاتمی قانون اساسی را قانونی برای اداره کشور و تعالی جامعه بیان کرد، تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی تبلور و تحقق آرمان های مردم در زمینه اداره حکومت است.

امام جمعه زنجان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بحث راجع به قانون اساسی نظام در محافل مختلف مورد توجه قرار گرفت که با تیز بینی و هدایت گری حضرت امام خمینی (ره) قانون اساسی بر اساس آموزه های دینی و ارزش های حیات بخش اسلامی به ویژه عدالت اجتماعی و جامعه توحیدی توسط نمایندگان مردم در مجلس خبرگان قانون اساسی تهیه و در همه پرسی 12 آذرماه سال 1358 به تأیید آحاد مردم رسید

وی بیان کرد: قانون اساسی عالی‌ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است.

ارسال نظرات