حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی:

علما مرزبانان عقاید هستند/ از نور علما تا در حیات هستند باید بهره برد

استاد حوزه های علمیه گفت:علما مرزبانان عقاید هستند و نفسشان حق است؛ در غیبت ولی عصر(عج) علمای شیعه ما وظیفه حمایت و هدایت مردم به سمت دین را برعهده دارند.
کد خبر: ۸۷۸۶۲۲۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین صابری اراکی در مراسم ختم و گرامیداشت حضرت آیت الله محمد نقی شاهرخی نماینده اسبق مردم لرستان در مجلس خبرگان گفت:ایشان دو دوره نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری و نماینده رهبری در جنوب شرقی آسیا بوده اند.

وی اظهار داشت: آیت الله شاهرخی با اعزام مبلغین کارهای بزرگی را در هند ،بنگلادش ،میانمار، تایلند و سریلانکا انجام دادند و به برکت او شیعیان مردم تایلند توانستند در این کشور با افتخار ساکن شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های اخلاقی این عالم بزرگوارافزود:ایشان نمونه اخلاق، آگاهی،نجابت، اصالت و صیانت از دین بود که با اخلاص و معنویت درس خواند، در محضر علمای بزرگ اسلام از جمله امام (ره) و حضرت آیت الله بروجردی تلمذ کرد و از دستان آیت الله مرتضی حایری تصدیق اجتهاد گرفت .

صابری اراکی با بیان اینکه مردم لرستان همواره در صحنه های جهاد ، مبارزه و ولایت مداری در صف اول بوده اند گفت:نمونه بارز آن اشخاص بزرگی همچون آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله شاهرخی است که هنگام انقلاب حساس وظیفه کرده و با تمام توان از انقلاب و اسلام دفاع کردند.

وی درخصوص آیت الله بروجردی گفت: این شخصیت خورشید تابناک آسمان فقاهت ، نمونه نورو تقوا و افتخار مردم لرستان است که برای کل تاریخ بس است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یاد علما را همیشه باید زنده نگه داشت که همواره تا نفس می کشند به جامعه نفس بدهند افزود:علما مرزبانان عقاید هستند و نفسشان حق است؛ در غیبت ولی عصر(عج) علمای شیعه ما وظیفه حمایت و هدایت مردم به سمت دین را برعهده دارند.

وی در ادامه به موضوع فضای مجازی و آسیب های شبکه های مختلف پرداخت و اظهار داشت: دشمن از طریق این فضاها وارد جامعه می شود تا کسانی را که از لحاظ اعتقادی ضعیف هستند به انحراف بکشاند.

صابری در همین خصوص به معضل طلاق در جامعه اشاره کرد و افزود:امروز آمار طلاق در کشور به 6 و 4 دهم درصد و ازدواج به 5 و 6 دهم درصد رسیده است و این نشان دهنده پیشی گرفتن طلاق در جامعه اسلامی ما از ازدواج است.

وی گفت:در جامعه ما از هر 3 ازدواج یکی از آنها منجر به طلاق شده است و میانگین این آمار برازنده کشوری با این همه شهید و شهادت و هشت سال دفاع مقدس نیست.

ارسال نظرات