مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

فضاها و اشیای پیرامونی سلیقه افراد را شکل می دهند

فضاها و اشیای پیرامونی سلیقه افراد را شکل می دهند و نبود کیفیت می تواند برای شکل گیری این سلیقه و آیندگاه نگران کننده باشد.
کد خبر: ۸۷۸۶۳۱۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: هر دوره ای برای خود معماری خاصی دارد که هر یک از کیفیت و ارزش منحصر به فردی برخوردار است.

یحیی رحمتی افزود: این موضوع حتی در زمینه مرمت بناهای تاریخی طی دوره های مختلف هم مشهود است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس مرمت هایی که در بناهای تاریخی انجام شده است هم ارزش معماری و ماندگاری خاص خود را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: علم مرمت در گذشته وجود نداشت، اما معماران هر دوره، با هنر و آگاهی زمان خود، علاوه بر ساخت بناها و ساختمان هایی که ماندگار شده اند، در مرمت آثار تاریخی، شناسنامه عصر خود را الحاق کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: معماری هر دوره از چنان کیفیتی برخوردار بوده که حتی در مرمت آثار تاریخی با سبک و زمان متعلق به همان دوره، معماری جدید ماندگار و قابل افتخار شده است.

رحمتی ادامه داد: این فضاهای الحاقی تجربه ای در تمام فضاهاست، الحاق فضاها در دوران مختلف تاریخی اجتناب ناپذیر بوده اما هوشمندانه رخ داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: نبود بنایی یا مرمت ماندگاری از عصر کنونی برای آیندگان نگران کننده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در عصر حاضر، معماری هم درگیر سرعت شده و همچون غذاهای فست فودی کیفیت و روحیه خود را از دست داده است.

رحمتی ابراز کرد: مقتضیات زمان این بوده که معماری هم مثل غذاهای فست فودی درگیر سرعت شود و زمانی برای قوام آمدن و جا افتادن نداشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: فضاها و اشیای پیرامونی سلیقه افراد را شکل می دهند و نبود کیفیت می تواند برای شکل گیری این سلیقه و آیندگاه نگران کننده باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار