جامعه شناس جبهه انقلاب:

مهم ترین وظیفه دانشجو و جنبش های دانشجویی "حرکت" است

روحیه آزاد و آزادی خواهانه و رها بودن از تعلقات یک خصیصه عالی است، مهم ترین وظیفه دانشجو و جنبش های دانشجویی "حرکت" است.
کد خبر: ۸۷۸۶۳۱۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جامعه شناس جبهه انقلاب به مناسبت نزدیک شدن به روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی یک جنبش اصلاح گر است، یک چشم بیناست، یک هشدار دهنده و یک چراغ رو به آینده است

حسین نجفی با بیان این که در این معنا جنبش دانشجویی مواردی را می بیند که دیگران از دیدن آن غافلند یا قادر به دیدن آن نیستند و در برخی موارد نمی خواهند آن مطلب را ببینند، افزود: دانشجو با توجه به جایگاه وجودی که دارد تعلق کمتری به جریانات سیاسی دارند و کمتر وابسته به زد و بندهای جریانات سیاسی و اقتصادی هستند .

وی اظهار داشت: مهم ترین وظیفه دانشجو و جنبش های دانشجویی "حرکت" است.

نجفی تشریح کرد: روحیه آزاد و آزادی خواهانه و رها بودن از تعلقات یک خصیصه عالی است ، آزاد از هر آنچه که مانع حرکت می شود. حرکت به سوی آرمانها ، حرکت به سوی قله ها، حرکت به سمت آنچه که باید آنگونه باشد؛ یعنی حرکت به سوی حقیقت.

وی ادامه داد: با این مقدمه در نظر من ، مهم ترین وظیفه دانشجو و جنبشهای دانشجویی «حرکت » است ، حرکت به سمت آنچه ایمان دارند و هر وقت دانشجو ازاین حرکت باز ایستد دیگر مرده است. از آن به بعد جنبشهای دانشجویی دیگر جنبش نیستند بلکه ابزار دست این حزب و آن سیاستمدار خواهند بود.

این فعال دانشگاهی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر از منظر تاریخی بخواهیم نگاه کنیم ، هر جایی مساله ای در کشور بوده است، فارغ از جریانات و تفاوتهای سیاسی، دانشجویان حاضر بوده اند.

وی تشریح کرد: هنگامی که ریچارد نیکسون ، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، وارد دانشگاه تهران می شود، دانشجویان در اعتراض به سیاستهای خصمانه آمریکا و کودتای 28 مرداد ، تظاهراتی را در 14 و 15 آذر ماه انجام می دهند و در 16 آذر نیز یوررش نظامی به دانشگاه اتفاق می افتد و سه دانشجوی عزیز ما شهید می شوند .

نجفی تصریح کرد: در مبارزات قبل از انقلاب اسلامی این جنبش های دانشجویی بودند که به همراه مردم به مبارزه با رژیم منحوس پهلوی می پرداختند و در خط مقدم مبارزه بوده اند. بعد از انقلاب اسلامی نیز این جریان ادامه دارد، آنچنان که در اوایل پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکل های دانشجویی خود جهاد سازندگی را ایجاد می کنند و در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت می کنند.

وی افزود: در جنگ هشت ساله تحمیلی و ظالمانه علیه انقلاب و ملت ایران، دانشجویانی مانند جاوید الاثر متوسلیان و شهید علم الهدی در خط اول مبارزات ، به دفاع جانانه از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشورمان می پردازند.

جامعه شناس جبهه انقلاب در ادامه اظهار داشت: بعد از جنگ نیز هرجا اتفاق مهمی بوده جنبش های دانشجویی آن جا حاضر بوده است، در برابر انحرافات اعتقادی القایی از طرف برخی روشنفکر نما ها در دانشگاه ها این جنبشهای دانشجویی بوده اند که ایستاده اند، روحیه اشرافی گری را این جنبشها به طرق مختلف نقد کرده اند.

وی تصریح کرد: تنهاترین و موثرترین تشکل هایی که درباب عدالت خواهی و استکبار ستیزی فعالیت زیادی داشته است ، باز تشکل ها و جنبش های دانشجویی هستند.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: در فتنه 88 نیز این جنبش های دانشجویی انقلابی بودند که از کیان انقلاب دفاع کرده اند و در برابر تهمت ها، جو سازی ها، دروغ ها و موج رسانه ای، نسبت به روشنگری و تبیین های منطقی و منصفانه اقدام کرده اند و در ایجاد راهپیمایی 9 دی فعالانه نسبت به بسیج توده مردم اقدام کردند، آن چنان که این اتفاق در زنجان نیز افتاد.

ارسال نظرات