جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

بسیج حقوقدانان باید پرچم دار مبارزه با فساد باشد

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان گفت:بسیج حقوقدانان می بایست پرچم دار مبارزه با فساد باشد و به صورت جدی دراین زمینه ورود پیدا کند .
کد خبر: ۸۷۸۶۳۶۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،سردار توکلی جانشین  در همایش روز قشر بسیج حقوقدانان  که عصر امروز در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان  برگزار شد ضمن گرامیداشت یادامام وشهدا اظهار داشت : قانون اساسی جمهوری  اسلامی  یک منشور ملی است که با مبارزات شهدای گمنام و گلگون کفن انقلاب اسلامی و مجاهدت اندیشمندان بزرگ ایران اسلام  با رهنمود های امام (ره) و تلاش های مجاهدانه خبرگان قانون اساسی  صورت پذیرفت و در یک همه پرسی به رای گذاشته شد و با اکثریت آرا  به تصویب مردم  ایران رسید .

وی افزود:12 آذر ماه سال 58 نخسنین قانون  اساسی بر پایه پیوند دین و سیاست  در جمهوری اسلامی  به تصویب رسید .
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان گفت: امروز جمهوری اسلامی به  عنوان بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی  وقانون اساسی است که اصول و مبانی نظری و  ایدئولوژی انقلاب را مشخص کرده است.

توکلی افزود:قانون اساسی  با هدایت امام (ره)  و با مدیریت موفق شخصیت بزرگوار  شهید بهشتی به عنوان یک یادگاری در تاریخ انقلاب اسلامی ما ماندگار شد  و تا قیامت هم خواهد درخشید. 

وی با بیان ویژگی های بسیج حقوقدان اظهار داشت:تقویت روحیه جهادی در خود ، تقویت حقوقدانان مختصص و متعهد ولایی ،افزایش سطح بصیرتی،  تربیتی و اخلاقی حقوقدانان ،آسیب شناسی حقوقی  و تشکیل کارگروه های توسعه دایره نفوذ بسیجیان حقوقدانان در عرصه  داخلی و خارجی ازعمده ترین مواردی هست که به عنوان وظایف بسیج حقودانان می شود به آن اشاره کرد .
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) گفت:در زمینه  جذب و آموزش ، کاهش جرائم و همچنین  مراجعه مردم به دفاتر  و مراجع قضایی بسیجیان متعهد ، انقلابی  و حقوقی می توانند نقش آفرین باشند.
سردار توکلی با بیان اینکه هر چه جامعه ما به مسائل حقوقی آشنا شود به تبع آن مشکلات قضایی  وحقوقی جامعه کاهش پیدا خواهد کرد افزود:اگر  بتوانیم جامعه هدفمان را که عمدتا بسیجیان و خانواده های آن ها هستند آموزش حقوقی بدهیم شاهد مشکلات  جامعه  هدف در مسائل قضایی و حقوقی نخواهیم بود. 
وی بخش عمده ای ازگرفتاری هایی را که امروز بسجیان شاهد آن هستند بی اطلاعی ازبحث های حقوقی دانست و گفت: بهترین بستر برای آموزش ، حلقه های تربیتی  صالحین  است و بهترین مکان هم مساجدی است  که  به عنوان  بهترین مراکز و کانون های فرهنگی در اختیار ما هست .
توکلی ادامه داد:بسیج حقودانان می بایست پرچم دار مبارزه با فساد باشد و به صورت  جدی دراین زمینه ورود پیدا کند؛ بسیج انقلابی کارش مبارزه با فساد و ظلم است  و سنگر خاکریز بسیجیان حقوقدان ما مبارزه با فساد و زد و بند و دفاع از مظلوم است.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) یکی از تهدیداتی که درجامعه ما همه فکرها را به خود مشغول کرده است موضوع فساد عنوان و تصریح کرد: یکی ازمصادیق فساد هم دریافت های بی ضابطه حقوق های نجومی برخی ازمدیران است که وجدان عمومی مردم را مکدر کرده  و  باعث نارضایتی عمومی شده است .
وی گفت:همین موضوع هم باعث کمررنگ شدن  اعتماد مردم  به نظام مقدس  جمهوری اسلامی می شود  که می بایست با  آن برخورد قاطع و جدی صورت گیرد .
سردار توکلی افزود:در نظامی که امروز همه مردم در راه اعتلای آن از هیچ  کوششی دریغ  نمی کنند  و  در جای جای آن شاهد تشیع پیکر مدافعانی هستیم که برای سر بلندی  انقلاب اسلامی به شهادت می رسند، جا دارد که ما به عنوان کسانی که دغدغه انقلاب و نظام را داریم با این تهدیدی که باعث رنجش  مردم شده است به شکل جدی مقابله کنیم تا نسبت به بیت المال تصمیم قاطع گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تربیت حقودانان انقلابی مخلص، ساده ،پرهیزکار و ولایت مدار یکی ماموریت های بسیج حقوقدانان است افزود:واگذاری  پست ها و مسئولیت ها در حال و هم آینده به افراد متعهد می تواند  یک از راهکار های  مقابله با فساد باشد .

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) به بحث توافق هسته ای و برجام ی که در 24 ساعت گذشته در جامعه ما بازتاب داشته اشاره کرد و گفت:آنچه را که رهبرمعظم انقلاب با دور اندیشی بار ها به مسئولین گوش زد می کردند امروز اتفاق افتاد و آمریکایی ها به توافقات خود پشت پا زدند و همه آن توافق نامه هایی را که چندین سال دستگاه دیپلماسی ما می رفت و می آمد تا آنها به تایید مجامع بین الملی برسند با رای بالای مجلس آمریکا رد شود و این اوج نفرت  و کینه آمریکایی ها را نسبت به انقلاب اسلامی نشان می دهد.

ارسال نظرات