آیت‌الله مکارم شیرازی:

دولت عراق برای مراسم اربعین ویزا را بردارد

آیت الله مکارم شیرازی گفت: مناسب است دولت عراق در ویزاها مراعات نموده و برای زوار اربعین تسهیلاتی داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۸۶۶۱۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح روز یکشنبه (14 آذر) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به حضور میلیونی مردم از سراسر عراق و جهان به خصوص ایران در اربعین حسینی(ع) گفت: از دولت و ملت عراق که در مسائل مربوط به اربعین حسینی زحمات بسیاری کشیده و با دل و جان از زوار حسینی پذیرایی کردند، تقدیر و تشکر داریم.

این مرجع تقلید با اشاره به حمله تروریستی حله اظهار کرد: کسانی که جنایت می‌کنند، ضربات سنگین‌تری بر مغزشان وارد خواهد شد؛ این افراد امروز در موصل و سوریه در حال فرار بوده؛ ولی این جنایات را انجام می‌دهند و واقعا آیا هیچ دیوانه‌ای این کارها را می‌کند؟ ان‌شاءالله خداوند متعال شرّ این دیوانه‌ها را از دنیا قطع بفرماید.

وی یادآور شد: مناسب است دولت عراق در ویزاها مراعات نموده و برای زوار اربعین تسهیلاتی داشته باشد تا این عزیزان با شرایط سهل‌تری به زیارت آمده و مسلما برداشتن ویزا، سال به سال بر شکوه مراسم اربعین افزوده و خواری بر چشم وهابی‌های تکفیری خواهد بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن تقدیر از حرکت فرزند مرحوم حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی، خاطرنشان ساخت: شکستن مُهر این مرجع تقلید و تعطیلی دفتر ایشان، از برنامه‌های مناسبی بود که فرزند آن مرحوم انجام داد و این حرکت، از سنت‌های سلف صالح است.

این استاد حوزه افزود: در زمان گذشته نیز پس از فوت حضرت آیت‌الله بروجردی، امام راحل(ره) و یا صاحب جواهر، شیخ انصاری و ... دفاتر این بزرگان با آن عظمتی که داشتند، تعطیل شد و این حرکت، از سنت‌های مناسب پیشینیان ماست.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: امیدواریم سایر عزیزان نیز این سنت حسنه که سبب عظمت مرجعیت می‌شود را رعایت کنند که خیر دنیا و آخرت در این خواهد بود.
ارسال نظرات